Hlavní obsah

Česká Telefónica se má změnit na M Telecom

Praha

Společnost Telefónica Czech Republic by měla změnit název na M Telecom, navrhl hlavní akcionář firmy, tedy investiční skupina PPF. O změně názvu firmy bude rozhodovat valná hromada 12. března. Značku O2 bude ale firma používat dál, řekl její mluvčí Hany Farghali.

Foto: Václav Lang, Novinky

Článek

"Důvodem ke změně obchodního názvu společnosti je fakt, že se změnil majoritní vlastník. Telefónica už není největším akcionářem," podotkl mluvčí.

Odkoupení většinových podílů v české a slovenské pobočce Teléfoniky skupinou PPF schválila v půlce ledna Evropská komise. Investiční společnost nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské sto procent. Cena za transakci byla 63,6 miliardy korun.

Firma již na konci ledna učinila některé personální změny. Dozorčí rada do funkcí členů představenstva zvolila Martina Vlčka a Michala Frankla. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen ředitel investiční divize PPF Martin Štefunko. Do dozorčí rady byl kooptovaný spolu se spoluvlastníkem PPF Ladislavem Bartoníčkem, který se stal prvním místopředsedou, a Vladimírem Mlynářem, který je v PPF zodpovědný za PR a vztahy s veřejným sektorem.

Struktura firmy se zjednoduší

Největší tuzemská telekomunikační firma také minulý týden oznámila, že sníží počet svých divizí z devíti na sedm a výrazně zjednoduší strukturu firmy. Rozpustí divize Marketingu, Podpůrných služeb a Korporátní komunikace a nově vytvoří samostatnou divizi IT. Cílem tohoto opatření je zeštíhlení organizace a s tím spojené zrychlení rozhodovacích procesů.

Telefónica má v ČR kolem 5,1 miliónu mobilních zákazníků a provozuje 1,4 miliónu pevných linek. V roce 2012 měla firma čistý zisk 6,78 miliardy korun.

Výběr článků

Načítám