Článek
Útočníci v česky psaném e-mailu navádějí adresáta, aby otevřel internetovou stránku z přiloženého odkazu pod záminkou, že má v Servisu 24 Internetbanking novou zprávu banky.
Po otevření odkazu se zobrazí podvodná stránka napodobující službu SERVIS 24 Internetbanking České spořitelny, která požaduje vložení citlivých informací o platební kartě.
„E-maily se snaží vyvolat zdání, že odesílatelem zprávy je Česká spořitelna,“ píše se ve zprávě s tím, že e-mail dostávají náhodní adresáti bez ohledu na to, zda jde o klienty České spořitelny či jiných bank. „Česká spořitelna e-maily s aktivními linky nerozesílá a nikdy touto cestou nepožaduje zadání osobních údajů,“ uvádí finanční ústav.
Pokud byl doručen takový e-mail, v žádném případě by člověk na odkazy v něm neměl klikat. Podvodný e-mail nemusí obsahovat odkaz na podvodné stránky.
Falešný formulář pro získání citlivých údajů může být obsažen přímo v těle zprávy nebo je připojen jako příloha. „Důvěrné nebo přihlašovací informace v žádném případě do takovýchto podstrčených formulářů nevyplňujte,“ varuje Česká spořitelna.
Phishing není v Česku tabu
Podobné problémy s hackery a phishingem nejsou v České republice ničím výjimečným.
Česká spořitelna čelila podobným phishingovým útokům už v roce 2008. Útočníci se tehdy snažili vylákat z jejích klientů přihlašovací údaje, pomocí kterých by se dostali k účtům. [celá zpráva]
Na začátku roku se s podobnými problémy potýkala také Raiffeisenbank. Loni zase potrápily podvodné e-maily uživatele aukčního portálu Aukro.cz. Phishingová zpráva vyzývala k obnově registračních údajů, přitom ale uživatele dovedla na falešnou internetovou stránku. [celá zpráva]