Článek
Česká pošta se má transformovat během dvou let a počítá při tom s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti. Odhadovaná tržní cena Balíkovny je v řádu miliard korun a předpoklad podpisu smlouvy s jejím novým majitelem je 12 měsíců od podpisu smlouvy s poradcem, uvedl Vitík. Veškeré informace k zakázce jsou na internetu.
Poradce pro prodej Balíkovny, který vzejde z výběrového řízení, musí splnit několik kritérií, které se týkají i zkušeností nebo požadavku na odměnu za služby. Ta bude mít podle mluvčího fixní a variabilní část, přičemž variabilní se bude odvíjet od ceny, za kterou podnik Balíkovnu prodá. Důvodem je podle Vitíka motivovat poradce k tomu, aby vyjednal co nejvyšší prodejní cenu.
Konkrétní parametry obchodu jako třeba výši prodávaného podílu pošta určí po zmapování zájmu případných investorů. „Přičemž návrh těchto parametrů bude součástí poradenství poskytovaného na základě této veřejné zakázky,“ dodal mluvčí.
Transformaci pošty loni schválila vláda a jejím cílem je stabilizovat hospodaření pošty a rozvíjet její služby coby kontaktní místo mezi občanem a státem. K tomu má využívat celostátní síť 2900 poboček, z nichž asi 900 v současné době provozují partneři.
Loni pošta snížila ztrátu o jednu miliardu na 756 milionů korun. Provozní výnosy včetně příjmů z prodeje majetku vzrostly o 0,9 procenta na 19,037 miliardy korun.