Hlavní obsah

Česká firma vyhrála miliardový tendr na dodávku autobusů pro Bratislavu

Aktualizováno

Český výrobce a prodejce autobusů SOR Libchavy získal velkou zakázku v hlavním městě Slovenska. Dopravný podnik Bratislava (DPB) ve středu oznámil, že firma vyhrála tendr na nákup 110 nových dieselových autobusů. Ve veřejné soutěži uspěla s nabídkou 43,54 milionu eur (přibližně 1,1 miliardy korun) bez DPH.

Foto: Dopravný podnik Bratislava

Autobus společnosti SOR Libchavy

Článek

SOR Libchavy vyrobí a dodá bratislavskému městskému podniku nízkopodlažní třínápravové městské autobusy s délkou 18,75 metru, kam se vejde 177 cestujících, uvedl DPB v tiskové zprávě s tím, že jeden autobus vyjde na 395 800 eur (přibližně 10 milionů korun) bez DPH.

Autobusy budou vybaveny řadou bezpečnostních prvků, jako například varováním před kolizí s chodci nebo cyklisty, systémem eliminace mrtvého úhlu či dokonce ochranou vozidla před kybernetickými útoky a systémem varování řidiče před ospalostí a ztrátou pozornosti.

Společnost se také zavázala k tomu, že bude provádět záruční kontroly a servis klimatizačních jednotek v rámci záruky.

„Hodnocena byla také kritéria týkající se provozních nákladů na spotřebu energií, provozních nákladů na emise a parametrů klimatizace pro cestující (chladicí výkon a celkový objem kompresorů). Podaná nabídka splnila všechny technické požadavky z hlediska popisu předmětu zakázky a podmínek účasti,“ uvedl bratislavský podnik.

Moderní trolejbusy v Jihlavě neustále vyřazují poruchy. Museli nasadit 18 let staré naftové autobusy

Domácí

Společnost SOR Libchavy, která v tendrech vypsaných DPB uspěla i v minulosti, porazila tureckého výrobce autobusů značky Otokar, který skončil na druhém místě s požadovanou celkovou cenou přibližně o milion eur vyšší.

DPB uzavře s českým výrobcem rámcovou smlouvu, přičemž autobusy bude kupovat na základě objednávek, a to v závislosti na svých finančních možnostech. Kromě vlastních zdrojů podnik využije také peníze od samosprávy či ze státního rozpočtu.

SOR Libchavy sídlí v Dolních Libchavách u Ústí nad Orlicí. Zkratka SOR odkazuje na dobu před privatizací, kdy se podnik jmenoval Sdružení opravárenství a rozvoje. V roce 2009 firmu ovládla investiční skupina J&T, jež ji vložila do Energetického průmyslového holdingu (EPH) Daniela Křetínského. Od roku 2012 je součástí EP Industries, která se od EPH odštěpila.

České dráhy zrušily svou největší soutěž na nové vlaky kvůli průtahům v Praze

Ekonomika

Výběr článků

Načítám