Článek
SOR Libchavy vyrobí a dodá bratislavskému městskému podniku nízkopodlažní třínápravové městské autobusy s délkou 18,75 metru, kam se vejde 177 cestujících, uvedl DPB v tiskové zprávě s tím, že jeden autobus vyjde na 395 800 eur (přibližně 10 milionů korun) bez DPH.
Autobusy budou vybaveny řadou bezpečnostních prvků, jako například varováním před kolizí s chodci nebo cyklisty, systémem eliminace mrtvého úhlu či dokonce ochranou vozidla před kybernetickými útoky a systémem varování řidiče před ospalostí a ztrátou pozornosti.
Společnost se také zavázala k tomu, že bude provádět záruční kontroly a servis klimatizačních jednotek v rámci záruky.
„Hodnocena byla také kritéria týkající se provozních nákladů na spotřebu energií, provozních nákladů na emise a parametrů klimatizace pro cestující (chladicí výkon a celkový objem kompresorů). Podaná nabídka splnila všechny technické požadavky z hlediska popisu předmětu zakázky a podmínek účasti,“ uvedl bratislavský podnik.
Moderní trolejbusy v Jihlavě neustále vyřazují poruchy. Museli nasadit 18 let staré naftové autobusy
Společnost SOR Libchavy, která v tendrech vypsaných DPB uspěla i v minulosti, porazila tureckého výrobce autobusů značky Otokar, který skončil na druhém místě s požadovanou celkovou cenou přibližně o milion eur vyšší.
DPB uzavře s českým výrobcem rámcovou smlouvu, přičemž autobusy bude kupovat na základě objednávek, a to v závislosti na svých finančních možnostech. Kromě vlastních zdrojů podnik využije také peníze od samosprávy či ze státního rozpočtu.
SOR Libchavy sídlí v Dolních Libchavách u Ústí nad Orlicí. Zkratka SOR odkazuje na dobu před privatizací, kdy se podnik jmenoval Sdružení opravárenství a rozvoje. V roce 2009 firmu ovládla investiční skupina J&T, jež ji vložila do Energetického průmyslového holdingu (EPH) Daniela Křetínského. Od roku 2012 je součástí EP Industries, která se od EPH odštěpila.