Článek
Z jednotlivých zemí směřuje nejvíc podnětů na německé obchodníky a poskytovatele služeb - 22 procent. Na dalších místech jsou Spojené království a Slovensko.
"Oblastí číslo jedna je letecká doprava, tedy především náhrady škody v případě zrušení a zpoždění letů a problémů se zavazadly. V případě české pobočky se této oblasti týkalo 37 procent případů," uvedl v úterý ředitel Evropského spotřebitelského centra v ČR Tomáš Večl.
ESC řeší každoročně desítky případů, kdy si čeští spotřebitelé stěžují na německé cestovní kanceláře, přes které si zakoupili zájezd. Jsou to například stížnosti na kvalitu ubytování, delegáta či dopravu v rámci zájezdu.
Seznamka strhává z karty stále větší částky
V současné době se na centrum obrací desítky spotřebitelů kvůli on-line seznamce z Lucemburska. V tomto případě si stěžují na to, že portál automaticky prodlužuje členství s navýšením ceny. Pokud klient službu včas nevypoví, systém mu částky dál automaticky strhává z platební karty, jejíž číslo zájemce zadával při první registraci.
Celkově se počet stížností a žádostí o informace rok od roku zvyšuje. Smírného mimosoudního řešení je podle Večla dosaženo u více než dvou třetin případů.