Hlavní obsah

Češi se potýkají s nekvalitním zbožím na internetových tržištích, reklamace se jim nedaří

Za posledního půl roku koupila něco na zahraničních internetových tržištích více než polovina Čechů. Většina z nich se ale potýkala s problémy. Konkrétně šedesát procent zákazníků mělo pochybnosti o pravosti zakoupeného zboží. Jen část z nich se ovšem snažila zboží reklamovat. Navíc s často pochybným výsledkem.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie

Článek

Vyplývá to z průzkumu společnosti Shoptet. Online tržiště je internetový e-shop, na kterém nabízejí své zboží různí prodejci, nikoliv jen jeho provozovatel. Široký výběr zboží ale může usnadnit situaci i nekalým prodejcům, kteří se snaží vydělat na padělaných výrobcích populárních značek, případně jde o zboží pochybné kvality.

„Takové zboží se tváří jako originál, zároveň je cenově výhodnější, a to až podezřele. Cena bývá například nastavena tak, že nemá konkurenci,“ řekl ředitel Shoptetu Samuel Huba. „Nezkušení zákazníci tak mohou podlehnout dojmu, že nakupují originál za výhodnou cenu, ale opak je pravdou,“ dodal.

Chudák Studentská pečeť. Stupidními slevami dělají řetězce z Čechů hlupáky

Ekonomika

Z průzkumu podle něj vyplývá, že mezi nejčastější padělky patří elektronika, kosmetika a různé druhy oblečení. Zorientovat se v nabídce přitom není jednoduché. Z průzkumu vyplývá, že zákazníci často nedostanou to, co uváděla popiska. Jen 38 procent dotázaných se ale pustilo do reklamace. Úspěch s ní následně mělo jen něco přes polovinu.

Potíže s kosmetikou

Lidé si při reklamacích nejčastěji stěžují na problémovou komunikaci s obchodníkem. „Tím ale špatné zkušenosti nekončí. Následují totiž problémy s náklady na zaslání zásilky, které obchody nechtějí proplácet, přestože si za zaslání zboží poplatek účtovaly,“ upřesnil Huba.

Komplikované jsou případy neoriginální nebo poškozené kosmetiky. Tam pak prodejci odmítají reklamaci uznat. Obecně se proto odporučuje prověřit si jak dané internetové tržiště, tak jeho pověst a hodnocení, případně i daného prodejce. Třeba přes různé zkušenosti předchozích kupců.

Na řetězce je potřeba tvrdá ruka a masivní pokuty za falešné slevy, tvrdí ekonomové

Ekonomika

Výběr článků

Načítám