Článek
Vyplývá to z průzkumu společnosti Shoptet. Online tržiště je internetový e-shop, na kterém nabízejí své zboží různí prodejci, nikoliv jen jeho provozovatel. Široký výběr zboží ale může usnadnit situaci i nekalým prodejcům, kteří se snaží vydělat na padělaných výrobcích populárních značek, případně jde o zboží pochybné kvality.
„Takové zboží se tváří jako originál, zároveň je cenově výhodnější, a to až podezřele. Cena bývá například nastavena tak, že nemá konkurenci,“ řekl ředitel Shoptetu Samuel Huba. „Nezkušení zákazníci tak mohou podlehnout dojmu, že nakupují originál za výhodnou cenu, ale opak je pravdou,“ dodal.
Chudák Studentská pečeť. Stupidními slevami dělají řetězce z Čechů hlupáky
Z průzkumu podle něj vyplývá, že mezi nejčastější padělky patří elektronika, kosmetika a různé druhy oblečení. Zorientovat se v nabídce přitom není jednoduché. Z průzkumu vyplývá, že zákazníci často nedostanou to, co uváděla popiska. Jen 38 procent dotázaných se ale pustilo do reklamace. Úspěch s ní následně mělo jen něco přes polovinu.
Potíže s kosmetikou
Lidé si při reklamacích nejčastěji stěžují na problémovou komunikaci s obchodníkem. „Tím ale špatné zkušenosti nekončí. Následují totiž problémy s náklady na zaslání zásilky, které obchody nechtějí proplácet, přestože si za zaslání zboží poplatek účtovaly,“ upřesnil Huba.
Komplikované jsou případy neoriginální nebo poškozené kosmetiky. Tam pak prodejci odmítají reklamaci uznat. Obecně se proto doporučuje prověřit si jak dané internetové tržiště, tak jeho pověst a hodnocení, případně i daného prodejce. Třeba přes různé zkušenosti předchozích kupců.