Článek
On-line supermarket Rohlik.cz podle své mluvčí Denisy Morgensteinové zaznamenal u kategorie „veggie” loni meziroční růst o 70 procent. Lidé podle ní nejvíce kupují sojové a mandlové mléko.
Stále oblíbenější jsou podle ní také ovesná nebo hrachová mléka. „Neustále se zvyšuje i poptávka po hotových veganských jídlech,” uvedla.
Obchody Albert v posledních letech sledují stoupající popularitu bezmasých výrobků, stejně jako rostoucí sortiment alternativních zdrojů bílkovin rostlinného původu, řekl ředitel komunikace prodejen Jiří Mareček.
Nejrychleji podle něj roste kategorie alternativ burgerů.
„Motivem k alternativní bezmasé stravě bývá často také obava o životní prostřední a snižování uhlíkové stopy. Potvrzují to také zvýšené prodeje tofu a dalších rostlinných bílkovin v různých variantách. Z veganské kategorie jsou oblíbená rostlinná mléka či různé alternativy mouky,” řekl.
Albert se podle něj zapojil i do programu zaměřeného na rostlinné produkty ProVeg Veggie Challenge.
Češi jedli v loňském roce více ovoce a luštěnin, naopak pili méně alkoholu
Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl nabízí rostlinné produkty různých značek, má je i pod vlastní značkou.
„K-take it veggie je alternativou nejen k masným produktům, jako burgery a mleté, ale velmi oblíbené jsou též rostlinné nápoje, veggiegurty, krémy na vaření či tzv. nářez,” uvedla. Nejprodávanější jsou podle ní rostlinné nápoje.
Značka Pan Hrášek zatím nabízí dvě alternativy mas a dvě sýrů. Produkty jsou dostupné v hypermarketech Globus, e-shopu Rohlík. Podle majitele a ředitele společnosti Emco Martina Jahody budou k mání také v supermarketech Billa.
Na rozdíl od většiny rostlinných produktů, které jsou podle Jahody vyrobeny na sojovém základě, jsou tyto výrobky Emco, jak název napovídá, hráškové.
Jahoda předpokládá, že příklon k rostlinné stravě nebude dočasným trendem, ale půjde o dlouhodobou změnu spotřebitelského chování.