Článek
„Jedná se o útraty od začátku října do 23. prosince. Před rokem to za stejné období bylo 38 miliard, takže jde o nárůst téměř o pětinu,” upřesnil Novinkám ředitel APEK Jan Vetyška. Asociace sdružuje více než 550 firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu.
I když mají vrchol sezony za sebou, útraty v e-shopech do konce roku ještě narostou, protože mnohé z nich, podobně jako kamenné obchody, zahájily hned po Štědrém dni povánoční výprodeje. [celá zpráva]
„Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 procent respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ dodal Vetyška.
31 procent zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 procent nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.
„Po Vánocích lidé často nakupují hodnotnější spotřebiče a elektroniku. Důvodem jsou peněžní dárky, které v posledních letech mnoho Čechů upřednostňuje. Právě období po Štědrém dnu je tak dobou, kdy obdarovaní tyto dárky uplatňují a nakupují si například televize, pračky nebo notebooky a podobné dražší produkty,“ komentoval Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.
„V povánočních slevách se často objevují hlavně starší modelové řady produktů. Vyplatí se si proto zkontrolovat, zda zboží odpovídá současným trendům v elektronice a zda podporuje technologie, které jsou dnes běžné,“ upozornil Šmíd.