Článek
Pilsner Urquell preferuje 19,7 procenta dospělých Čechů, třetí se s 18 procenty umístil Radegast.
Pivo k obědu si podle průzkumu, kterého se zúčastnilo 3978 respondentů ve věku 14 až 79 let, většinou určitě dá 8,9 procenta respondentů, spíše si pivo k obědu nalije 21,9 procenta dospělé populace. Naopak určitě si pivo k obědu nedá 35,9 procenta dotázaných, 30,8 procent uvedlo, že pivo k obědu spíše nepije.
Cílová skupina spotřebitelů piva podle agentury Median představuje 62 procent dospělých Čechů. Spotřeba piva v České republice činí přibližně 160 litrů na hlavu.
Prazdroj letos zřejmě nepodraží
Největší tuzemská pivovarnická skupina Plzeňský Prazdroj letos neplánuje žádné zdražení piv. "Prostor pro zdražení tady určitě je, ale zatím neumím odhadnout, kdy a o kolik procent to bude. Letos ale zatím nic neplánujeme," řekl ČTK nový generální ředitel Steven Woodward.
"Loni v prosinci jsme zdražili poměrně hodně a pokud se nic dramatického nestane, nepočítáme letos se zvyšováním cen," dodal pro ČTK obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Otakar Binder. Od 1. prosince 2002 se ceny plzeňských piv zvýšily v průměru o čtyři procenta.
Podle generálního ředitele budou chtít spotřebitelé platit více pouze za kvalitní a prestižní piva. "Investujeme velké peníze do hodnoty značek. Patří sem také investice do vzhledu hospod," řekl Woodward. Podle něj je mnohem pravděpodobnější, že v takových restauracích zaplatí lidé více.
Prazdroj, který patří druhé největší pivovarnické společnosti na světě SABMiller, plánuje letos v tuzemsku tříprocentní nárůst prodeje piva. Společnost zahrnující značky Prazdroj, Gambrinus, Radegast a Velké Popovice, prodala loni na českém trhu přes 7,74 milionu hektolitrů piva, což bylo meziročně o 6,4 procenta více.