Článek
Svižný růst tržeb e-shopů pravidelně potvrzují i data Českého statistického úřadu. Podle posledních údajů za říjen například rostly jejich tržby meziročně o 17 procent.
„Druhé pololetí bylo pro internetové obchody velmi úspěšné. V předvánočním období si nakonec zákazníci nakoupili on-line za více než 52 miliard korun,“ řekl ředitel APEK Jan Vetyška. Na celém českém maloobchodu už se prodej po internetu podílí téměř ze 13 procent.
Největší podíly na obratu tvořily elektronika, kosmetika a oblečení. V poslední době ale lidé po internetu stále víc nakupují i zboží z kategorií, kterým ještě nedávno zcela dominovaly kamenné obchody. „Zmínit můžeme nadále raketově rostoucí prodej potravin, ale také například drogerii,“ dodal Vetyška.
Obrovské fronty, zamítnuté platby. Vánoční horečka zahltila platební terminály v obchodech
APEK je sdružením více než 580 firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu.
S ještě o něco vyšším odhadem loňských tržeb e-shopů ve čtvrtek přišla společnost Shoptet, která provozuje více než 20 000 e-shopů, což je zhruba polovina českého trhu. Podle ní tržby dosáhly dokonce 161 miliard korun. Roste i počet internetových obchodů.
„Oproti předloňsku se množství e-shopů v uplynulém roce navýšilo o 3,5 procenta. Čísla tedy ukazují, že česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí. Očekáváme, že za letošní rok bude objem peněz utracených v e-shopech zase o něco vyšší,” řekl Miroslav Uďan, ředitel Shoptet.