Hlavní obsah

Češi loni rekordně utráceli na internetu, kupují prakticky vše

Novinky, pit
Praha

Za loňský rok dosáhly celkové obraty prodeje zboží na internetu 43 miliard korun, což je rekordní výše. V roce 2011 to bylo o 6 miliard méně. Vyplývá to z prvních výzkumů Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jen o Vánocích Češi na webu utratili 17 miliard korun.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

I přes rostoucí celkové obraty byl i loni patrný trend snižování průměrné útraty na jednu osobu i výše objednávek. Zatímco v roce 2010 činila průměrná roční útrata 11 659 korun, v roce 2012 to bylo 9 280 korun.

Naopak se zvyšuje počet osob nakupujících on-line pravidelně. Pět a více nákupů ročně v e-shopech provede 52 procent uživatelů internetu, přičemž alespoň jednou za rok jich nakoupí 91 procent. Minimálně jednu zkušenost s on-line nákupem však má již 98 procent uživatelů.

Oblečení, šperky nebo i služby

„Důvod těchto trendů je zřejmý a souvisí hlavně s tím, že Češi si již na webu neobjednávají pouze televize a ledničky, ale prakticky veškeré zboží,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. „Důkazem je například stále oblíbenější nákup oblečení, ale také sportovního vybavení, šperků či produktů pro domácí mazlíčky,“ dodal s tím, že na internetu se v Česku nakupuje již opravdu vše.

Velký nárůst zaznamenal také prodej služeb. V tomto směru vede nabídka slevových kuponů, ale zájem je také o finanční služby, třeba o pojištění. Zde je opět velkou výhodou možnost jednoduchého srovnání nabízených produktů a většinou i nižší cena.

Výběr článků

Načítám