Článek
I přes rostoucí celkové obraty byl i loni patrný trend snižování průměrné útraty na jednu osobu i výše objednávek. Zatímco v roce 2010 činila průměrná roční útrata 11 659 korun, v roce 2012 to bylo 9 280 korun.
Naopak se zvyšuje počet osob nakupujících on-line pravidelně. Pět a více nákupů ročně v e-shopech provede 52 procent uživatelů internetu, přičemž alespoň jednou za rok jich nakoupí 91 procent. Minimálně jednu zkušenost s on-line nákupem však má již 98 procent uživatelů.
Oblečení, šperky nebo i služby
„Důvod těchto trendů je zřejmý a souvisí hlavně s tím, že Češi si již na webu neobjednávají pouze televize a ledničky, ale prakticky veškeré zboží,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. „Důkazem je například stále oblíbenější nákup oblečení, ale také sportovního vybavení, šperků či produktů pro domácí mazlíčky,“ dodal s tím, že na internetu se v Česku nakupuje již opravdu vše.
Velký nárůst zaznamenal také prodej služeb. V tomto směru vede nabídka slevových kuponů, ale zájem je také o finanční služby, třeba o pojištění. Zde je opět velkou výhodou možnost jednoduchého srovnání nabízených produktů a většinou i nižší cena.