Článek
Zákazníci T-Mobile rozeslali 29,6 miliónu textových zpráv, což je téměř o pět procent méně než loni. Trendem přitom bylo rozesílání textových zpráv přes nejrůznější externí aplikace, například prostřednictvím internetu. Množství takto poslaných zpráv se meziročně zvýšilo o tři procenta na téměř 3,6 miliónu.
"Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 13:30 až 14:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 miliónu zpráv," uvedla mluvčí operátora Martina Kemrová. V nejrušnější čtvrthodině mezi 13:45 až 14:00 pak bylo zpracováno 737 000 zpráv.
Externí aplikace byly oblíbené i u Vodafonu. "Proti loňsku lidé posílali méně SMS zpráv ze svého mobilního telefonu, zato čtyřikrát více z internetových bran, zejména z Vodafone parku, který umožňuje snadno poslat jednu zprávu na mnoho čísel," uvedl mluvčí operátora Miroslav Čepický. Celkem poslali lidé přes Vodafone 16,5 miliónu textových zpráv, o půl miliónu více než loni.
Zákazníci společnosti Telefónica O2 odeslali během Štědrého dne více než 27,6 miliónu SMS, což je srovnatelná hodnota s loňským rokem. "Nejsilnější provoz byl zaznamenán v čase po štědrodenním obědě mezi 13. a 14. hodinou, kdy bylo odbaveno přes 2,6 miliónu SMS zpráv," uvedl mluvčí operátora Martin Žabka. V průběhu nejzatíženější minuty, ve 13:00, odeslala SMS centra 44.671 textových zpráv.
Údaje o mobilním provozu poskytnuté operátory (počty v miliónech) | |||
---|---|---|---|
operátor | SMS | MMS | hovory (příchozí i odchozí celkem) |
Telefónica O2 | 27,6 | 0,238 | 17,4 |
T-Mobile | 29,6 | 0,235 | 16,6 |
Vodafone | 16,5 | 0,223 | 7,64 |
Multimediální zprávy
Nejvíce MMS zpráv odeslali zákazníci Telefóniky O2, a to 238 000. Zákazníci T-Mobile jich odeslali 235 000 a klienti Vodafone přes 226 000. U O2 byla v případě MMS zpráv špička mezi 12. až 13. hodinou, u T-Mobile mezi 11:30 až 11:45. Vodafone v tomto případě termíny největšího "návalu" MMS neupřesnil.
Češi raději telefonovali
"Štědrý den se vyznačuje vyšším poměrem osobních blahopřání formou hovorů, byť stále převažují textové zprávy," uvedla Kemrová. "Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl téměř 16,6 miliónu, což představuje meziroční pokles o téměř 2,2 procenta," řekla k provozu u T-Mobile. Téměř 9,1 miliónu hovorů z tohoto počtu uskutečnili zákazníci T-Mobile. Největší hlasový provoz se podle ní odehrál mezi 10:15 a 11:15, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 miliónu hovorů. "Zvýšený provoz byl také kolem 20. hodiny, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky," dodala Kemrová.
02 zaznamenala přes 17,4 miliónu hovorů, což je o bezmála dva milióny více než loni. "Špička byla zaznamenána mezi 10. a 11. hodinou, kdy proběhlo přibližně 1,7 miliónu hovorů," uvedl Žabka. Pokud jde o zahraničí, volali podle něj lidé nejčastěji na Slovensko, do Německa a do Rakouska.
Vodafone zaznamenal 7,64 miliónu hovorů, což je o sedm procent více než loni. Špičku měl tento operátor mezi desátou a jedenáctou. V případě zahraničních hovorů se u Vodafonu nejvíce volalo na Ukrajinu, Slovensko, do Německa, Ruska a Vietnamu.