Hlavní obsah

Češi chodí nakupovat z nutnosti, ne pro potěšení

NEW YORK

Češi nejsou fanoušci nakupování, patří jim dokonce poslední místo světového žebříčku. Podle průzkumu agentury ACNielsen většina Čechů nakupuje jen z nutnosti a ne pro zábavu. Přitom téměř tři čtvrtiny lidé ve světě chodí nakupovat právě pro potěšení, a ne proto, že něco potřebují.

Článek

V průzkumu 74 procent respondentů odpovědělo, že alespoň občas chodí do obchodů pro to, aby něco dělali, a ne z nutnosti.

Mezi deseti zeměmi, kde lidé chodí do obchodu jen pokud je to nutné, jich je devět z Evropy. Češi v tomto ohledu kralují - téměř 50 procent českých respondentů odpovědělo, že nikdy nechodí nakupovat pro potěšení.

Následují Rakušané (44 procent), Maďaři (43), Portugalci (42), Španělé (41), Dánové (36), Norové a Poláci (35) a Britové (34). Britové se o poslední příčku žebříčku dělí s Brazilci. Naopak největší podíl lidí, kteří chodí do obchodů kvůli zábavě, je v asijsko-pacifické oblasti.

Pro zábavu nejvíc nakupují v Asii, až potom v USA

Američané navzdory své pověsti lidí, kteří nemohou žít bez nakupování, za globálním průměrem zaostávají. Podle ankety 68 procent Američanů chodí do obchodů v době, kdy nic nepotřebuje. V asijsko-pacifickém regionu je to 84 procent.

V žebříčku deseti zemí s největším podílem fanoušků nakupování je devět z této oblasti, v čele s Hongkongem a Indonésií, kde pro zábavu chodí nakupovat až 93 procent spotřebitelů. V Latinské Americe se mezi fanoušky nakupování řadí 73 procent dotazovaných a v Evropě 68 procent.

Anketa

Nakupujete spíše pro zábavu nebo z nutnosti?
spíše z nutnosti
73,9 %
spíše pro zábavu
3,3 %
nakupování je pro mě nutnost i zábava
22,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7572 čtenářů.

Výběr článků

Načítám