Článek
Pod 200 tisíc korun lze v Česku koupit více než deset modelů aut, nejde přitom jen o minivozy, ale také o větší auta. Podle odborníků lze ale očekávat zdražení od ledna, protože si výrobci pravděpodobně do cen zakalkulují zvýšení základní sazby DPH z 19 na 20 procent.
Nejlevnější pod 160 tisíc
Vůbec nejlevnějším vozem je Chevrolet Spark s motorem o objemu 0,8 litru, který od léta zlevnil o 5000 a stojí 158 900 Kč. Auta do 200 tisíc nabízejí i automobilky Fiat, KIA, Dacia, Renault, Hyundai či Citroën. Někteří výrobci, například Citroën, navíc nabízejí vlastní verzi šrotovného, kdy za starý vůz dostanete prémii až 30 tisíc korun.
Kia, Dacia či Renault ceny v posledních měsících neměnily, třeba Citroën ale model C1 zdražil o 20 tisíc. Při využití šrotovného se tento model však dá pořídit za 184 900 Kč, tedy o deset tisíc levněji než v létě.
Oblíbená Škoda Fabia vyjde ve výbavě Start s motorem o objemu 1,2 litru na necelých 220 tisíc korun.
Nejlevnější nová auta v Česku | ||
---|---|---|
současná cena | rozdíl proti červenci | |
Chevrolet Spark 0,8 | 158 900 | –5000 |
Kia Picanto1,0 | 169 980 | 0 |
Fiat Panda 1,1 | 172 900 | +5000 |
Dacia Logan 1,4 | 179 900 | 0 |
Dacia Sandero 1,4 | 179 900 | 0 |
Renault Twingo 1,2 | 184 900 | 0 |
Fiat Grande Punto 3dv.,1,2 | 194 900 | +5000 |
Renault Thalia 1,2 | 194 900 | 0 |
Hyundai i10 Classic 1.1i | 199 900 | +15 000 |
Renault Clio Storia 1,2 | 199 900 | 0 |
Citroën C1 3dv., 1,0 | 214 900 | +20 000 |
Zdroj: ceníky automobilek |
Ani akce prodejců v Česku nezastavily pád prodejů. Za první tři čtvrtletí se prodalo 133 577 nových osobních a lehkých užitkových aut, tedy meziročně o 13,8 procenta méně.
Největší propad zaznamenala mladoboleslavská Škoda Auto, když její odbyt v Česku za devět měsíců klesl o více než pětinu na 35 tisíc aut.