Článek
„Cena dálničních zámek je dána zákonem a limit je jasně nastavený a byl vyčerpaný v roce 2011,“ řekl ministr Prachař. „S takovou změnou nepřijdeme, nemá cenu zatěžovat obyvatelstvo dalším výběrem daní,” dodal. Neuvedl ale, zda stejný názor bude mít i za čtyři roky.
Shodný názor s ním měl i bývalý ministr Zbyněk Stanjura. „Myslím, že cena je dostatečná,” řekl. Upřednostňuje podle svých slov, aby lidé zůstali u známek a nezaváděla se jiná technologie, kdy by se třeba zpoplatňovalo využití dálnic podle ujetých kilometrů.
„Já bych zůstal u známek. Preferoval bych zachování stávajícího stavu. Není třeba něco neustále měnit. Já bych systém neměnil, soustředil bych se na nákladní dopravu,“ uvedl Stanjura.
Nový tendr na mýto
Prachař také uvedl, že se vypíše tendr na nový mýtný systém na deset let tak, aby se vše stihlo do 1. 1. 2017. Přiznal, že je to časově trochu napjaté, ale stihnout se to podle něj dá.
Ohledně typu systému ministr jen řekl: „Stát, který převzal systém, musí využít to, co má.“ Nepotvrdil ale, že bude využit nyní používaný mikrovlnný systém. Mýtné brány podle něj potřebuje i satelitní systém kvůli ověření.
Současný mýtný systém provozuje společnost Kapsch, která je ve sporu s Ředitelstvím silnic a dálnic. Požaduje 156 miliónů korun, protože jí prý státní příspěvková organizace dluží za téměř tři roky provozu části kamiónových palubních jednotek. [celá zpráva]