Hlavní obsah

Cenová válka v Polsku. Lidl a Biedronka si jdou po krku

Maloobchodní vody v Polsku rozbouřila před více než měsícem dosud nevídaná konkurenční cenová válka mezi dvěma největšími řetězci – Lidlem a Biedronkou. Souboj odstartovala Biedronka, když svým zákazníkům rozeslala hromadně SMS zprávy, ve kterých porovnávala „své nízké ceny s drahou konkurencí“.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Ceny v polském obchodě Biedronka na polsko-německé hranici poblíž města Porajów

Článek

K „esemeskovému náletu“ na obyvatelstvo však nedošlo zcela bezdůvodně, protože Lidl krátce předtím v celostátní reklamě sám sobě přisoudil blíže nespecifikované „vítězství 3:0 nad Biedronkou“.

„Boj Lidlu a Biedronky vstoupil tehdy do ostrého boje o trůn, respektive o peněženky polského obyvatelstva. V denních nekompromisních závodech obě obchodní sítě od té doby přesvědčují, že pravé ony jsou těmi nejlevnějšími na trhu,“ uvedl pro server wirtualnemedia.pl marketingový expert Jacek Kotarbinski.

Dodal, že jedna i druhá strana se nekompromisně dívá na konkurenci, a pokud v její reklamě odhalí i nejmenší chybu, všemi prostředky, drastické nevyjímaje, na ni upozorňuje zákazníky.

Čechům už se nákupy v Polsku tolik nevyplatí. Zruší se tam nulová daň

Ekonomika

Když Biedronka, která ve 3200 polských prodejnách zaměstnává téměř 80 tisíc lidí, přišla nedávno s billboardovou reklamou, že už 22 let má každý den nízké ceny a levnější než Lidl, skončil spor mezi nimi u soudu.

Ten rozhodl, že žalovaná strana nesmí billboard používat, a tak Biedronka přišla s novým sloganem, kde o sobě prohlašovala: „Levnější než naše drahá konkurence.“ Lidl sice nezmínila, ale obecně bylo známo, o koho jde, upozornila polská média.

Válka mezi Lidlem a Biedronkou o stále nižší ceny zboží, která neustále nabírá na síle, logicky přešla i do oblasti reklamy.

Plakáty s nápisy „Navštivte nejlevnější obchod“, které jsou umístěny před prodejnami, mají ujistit zákazníky, že si vybrali správně, i když pravda může být jiná.

SMS zprávy o akcích na různé zboží zasílané zákazníkům zase obsahují zároveň informaci, že konkurence má stejné zboží, ale za výrazně vyšší cenu, což znamená, že etika prohrává s byznysem, upozornil server businessinsider.pl.

„I když gradující cenová válka mezi Lidlem a Biedronkou může zákazníky iritovat, běžný spotřebitel by se měl těšit, že vlastně existuje agresivní marketing. Experti říkají, že je na něm založena silná konkurence a zákazníci si mohou kupovat zboží za atraktivní, nízké ceny, které by si jinak ne vždy mohli dovolit,“ uvedl server i.pl.

Poláci žasnou nad českými cenami. Nedivíme se, že ti chudáci nakupují u nás

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám