Hlavní obsah

Cenová válka v Polsku. Lidl a Biedronka si jdou po krku

Maloobchodní vody v Polsku rozbouřila před více než měsícem dosud nevídaná konkurenční cenová válka mezi dvěma největšími řetězci – Lidlem a Biedronkou. Souboj odstartovala Biedronka, když svým zákazníkům rozeslala hromadně SMS zprávy, ve kterých porovnávala „své nízké ceny s drahou konkurencí“.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Ceny v polském obchodě Biedronka na polsko-německé hranici poblíž města Porajów

Článek

K „esemeskovému náletu“ na obyvatelstvo však nedošlo zcela bezdůvodně, protože Lidl krátce předtím v celostátní reklamě sám sobě přisoudil blíže nespecifikované „vítězství 3:0 nad Biedronkou“.

„Boj Lidlu a Biedronky vstoupil tehdy do ostrého boje o trůn, respektive o peněženky polského obyvatelstva. V denních nekompromisních závodech obě obchodní sítě od té doby přesvědčují, že pravé ony jsou těmi nejlevnějšími na trhu,“ uvedl pro server wirtualnemedia.pl marketingový expert Jacek Kotarbinski.

Dodal, že jedna i druhá strana se nekompromisně dívá na konkurenci, a pokud v její reklamě odhalí i nejmenší chybu, všemi prostředky, drastické nevyjímaje, na ni upozorňuje zákazníky.

Když Biedronka, která ve 3200 polských prodejnách zaměstnává téměř 80 tisíc lidí, přišla nedávno s billboardovou reklamou, že už 22 let má každý den nízké ceny a levnější než Lidl, skončil spor mezi nimi u soudu.

Ten rozhodl, že žalovaná strana nesmí billboard používat, a tak Biedronka přišla s novým sloganem, kde o sobě prohlašovala: „Levnější než naše drahá konkurence.“ Lidl sice nezmínila, ale obecně bylo známo, o koho jde, upozornila polská média.

Válka mezi Lidlem a Biedronkou o stále nižší ceny zboží, která neustále nabírá na síle, logicky přešla i do oblasti reklamy.

Plakáty s nápisy „Navštivte nejlevnější obchod“, které jsou umístěny před prodejnami, mají ujistit zákazníky, že si vybrali správně, i když pravda může být jiná.

SMS zprávy o akcích na různé zboží zasílané zákazníkům zase obsahují zároveň informaci, že konkurence má stejné zboží, ale za výrazně vyšší cenu, což znamená, že etika prohrává s byznysem, upozornil server businessinsider.pl.

„I když gradující cenová válka mezi Lidlem a Biedronkou může zákazníky iritovat, běžný spotřebitel by se měl těšit, že vlastně existuje agresivní marketing. Experti říkají, že je na něm založena silná konkurence a zákazníci si mohou kupovat zboží za atraktivní, nízké ceny, které by si jinak ne vždy mohli dovolit,“ uvedl server i.pl.

Související témata:

Výběr článků

Načítám