Článek
"Ztráta je důsledkem zejména nesplnění plánovaných tržeb z prodeje vlastních služeb o 299 miliónů," cituje deník ze zprávy vedení Čedoku. Ke ztrátě přispělo také oslabení koruny, podle mluvčího Hynka Špinara byly kurzové ztráty vůči dolaru a euru 23 miliónů korun.
Čedok doplatil také na své zaměření i na domácí cestovní ruch, píše E15. Tady se podle firmy stále více prohlubuje trend přímého nákupu ubytování.
Firmy z první pětky prodejců zájezdů ovšem hlásí za loňský rok vesměs růst tržeb. "Naší prioritou je růst ziskové marže, nikoli růst tržeb za každou cenu," uvedl k tomu Špinar.
Jednička trhu Exim Tours loni utržila rekordních 4,3 miliardy, když zaznamenala nárůst o 16 procent. Dvojka, skupina Fischer, vykázala loni tržby 3,27 miliardy korun a po Čedoku další v pořadí Blue Style a Firo-tour měly podle deníku E15 tržby shodně asi 1,8 miliardy Kč.