Článek
Ačkoliv je přepravce stále ve ztrátě, nepohybuje se již jeho ztráta ve výši mnoha miliard, jako tomu bylo před několika lety. Například v roce 2002 měly ČD ztrátu 5 miliard korun. Stát je pak oddlužil a ČD transformoval na akciovou společnost.
V roce 2005 byly nižší hlavně tržby ze ziskové nákladní dopravy. Na druhou stranu z osobní dopravy ČD utržily více než před rokem.
Náklady byly v roce 2005 o 716 miliónů nižší než v roce předešlém. Důvodem byly hlavně nižší mzdové náklady, které proti předchozímu roku klesly o 798 miliónů. ČD propustily či rekvalifikovaly zaměstnance, nebo lidé odešli do důchodu. V roce 2006 se rozšířily také vlaky bez průvodčích [celá zpráva], na čemž ČD můžou do budoucna ušetřit. Celkem ČD na mzdách loni rozdělily 16,215 miliardy korun.
ČD řeší nevýhodnou smlouvu o pendolinech
Dozorčí rada ČD v úterý projedná forenzní audit, který si podnik nechal zpracovat k projektu Pendolino. Místo deseti souprav podle původní smlouvy jich nakonec bylo dodáno pouze sedm a do provozu byly uvedeny s mnohaletým zpožděním [celá zpráva].
Audit nesouvisí s problémy, které Pendolina potkaly začátkem roku [celá zpráva]. Vedení ČD navíc dosud nevyčíslilo škody, které v lednu vznikly, ani penále, které bude na výrobci uplatňovat. Mělo by ale jít o několik desítek miliónů korun [celá zpráva].