Hlavní obsah

ČD snížily loni ztrátu o 32 miliónu korun

PRAHA

České dráhy (ČD) zřejmě skončí své hospodaření za loňský rok ztrátou 589 miliónů korun. V roce 2004 měly ztrátu o 32 miliónu větší. Naopak nižší byly loni zřejmě výnosy. Loni ČD utržily 45,297 miliardy korun, což je o 684 miliónů méně než o rok dříve. Všechny údaje jsou zatím předběžné.

Článek

Ačkoliv je přepravce stále ve ztrátě, nepohybuje se již jeho ztráta ve výši mnoha miliard, jako tomu bylo před několika lety. Například v roce 2002 měly ČD ztrátu 5 miliard korun. Stát je pak oddlužil a ČD transformoval na akciovou společnost.

V roce 2005 byly nižší hlavně tržby ze ziskové nákladní dopravy. Na druhou stranu z osobní dopravy ČD utržily více než před rokem.

Náklady byly v roce 2005 o 716 miliónů nižší než v roce předešlém. Důvodem byly hlavně nižší mzdové náklady, které proti předchozímu roku klesly o 798 miliónů. ČD propustily či rekvalifikovaly zaměstnance, nebo lidé odešli do důchodu. V roce 2006 se rozšířily také vlaky bez průvodčích [celá zpráva], na čemž ČD můžou do budoucna ušetřit. Celkem ČD na mzdách loni rozdělily 16,215 miliardy korun.

ČD řeší nevýhodnou smlouvu o pendolinech

Dozorčí rada ČD v úterý projedná forenzní audit, který si podnik nechal zpracovat k projektu Pendolino. Místo deseti souprav podle původní smlouvy jich nakonec bylo dodáno pouze sedm a do provozu byly uvedeny s mnohaletým zpožděním [celá zpráva].

Audit nesouvisí s problémy, které Pendolina potkaly začátkem roku [celá zpráva]. Vedení ČD navíc dosud nevyčíslilo škody, které v lednu vznikly, ani penále, které bude na výrobci uplatňovat. Mělo by ale jít o několik desítek miliónů korun [celá zpráva].

Související témata:

Související články

Profese průvodčích mizí, nahrazují je stroje

Vlaky bez průvodčích se v roce 2006 rozšířily na dalších osm tratí. Začal na nich fungovat samoobslužný systém, podobný, jako lidé znají z vozidel MHD, roli...

Výběr článků

Načítám