Článek
Červnovou nehodu v Bohumíně nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Drážní inspekce po kolizi předběžně připustila, že vlak neměl projet návěstidlem. Vyšetřování ale ještě pokračuje. Po srážce s posunovací lokomotivou byla poškozena přední část soupravy pendolino. Několik vozů vykolejilo. Škoda přesáhla 36 milionů korun.
Poškozené pendolino zatím zůstává mimo provoz. „Oprava ještě nezačala. Čekáme na nabídku,“ uvedl Šťáhlavský. Místo poškozeného pendolina nasadily České dráhy náhradní soupravu InterJet.
V současnosti České dráhy vypravují pět souprav pendolino ze sedmi. Minulý týden vrátila společnost do provozu soupravu, která měla od konce září poškozenou Kardanovu hřídel a spodní části jednoho z vozů. Šestý vlak se renovuje a další souprava je odstavená právě po červnové nehodě v Bohumíně.
Hlášení o zpoždění vlaku se v Praze míjí i o desítky minut
Pendolino zařazují dráhy mezi své prémiové vlaky. Poprvé byly v ČR uvedeny do zkušebního provozu před Vánocemi 2004, od prosince 2005 pak pendolino jezdí pravidelně na trase Praha–Ostrava a na dalších exponovaných tratích.