Hlavní obsah

ČD chtějí vylepšit nádražní restaurace

Pod pojmem nádražní restaurace si mnoho lidí vybaví nevábný kiosek či místnost, kde se scházejí místní sociální případy a normální cestující má z její návštěvy vážný otřes a příště si už její návštěvu rozmyslí. České dráhy ale chtějí služby a především pověst těchto zařízení vylepšit.

Foto: René Chvalina, Právo

Ilustrační foto

Článek

Základem má být ještě letos sjednocení smluv pro všechny nájemce - jejich součástí bude i provozní řád těchto zařízení. Podle provedených auditů nevyhovuje "představám o moderní gastronomii" 70 procent ze zhruba 210 nádražních restaurací.

Levný alkohol by už v budoucnu neměl být tím jediným, co bude v restauraci k dispozici, jeho prodej by se měl upravit, stejně jako provoz hracích automatů a otevírací doba.

"Celou síť je nejprve nutné vyčistit a modernizovat, a to jak po stránce provozní, tak po stránce stavebně-technické," uvedl Marek Štangl, ředitel dceřiné společnosti drah ČD Restaurant.

Investovat by měli i provozovatelé

"Součástí zavedení těchto smluv je jednání s každým nájemcem restaurace o jeho možnostech a představách budoucí spolupráce. Cílem těchto jednání je i dohoda s provozovatelem o možných investicích z jeho strany do modernizace interiéru a gastronomického vybavení dle platných hygienických norem," upřesnil Štangl. Pro dlouhodobě nevyhovující restaurace se prý v tendrech budou hledat noví nájemci.

V rámci nového přístupu drah k nádražním restauracím se změnila i činnost firmy ČD Restaurant. Ta nebude provozovat žádné restaurace, jak bylo plánováno při vzniku firmy v roce 2007, nýbrž soustředí se na správu smluvních vztahů s nájemci a kontrolu kvality služeb v celé restaurační síti.

Související témata:

Výběr článků

Načítám