Článek
"Večer jsme se dohodli s Českou pojišťovnou na zaplacení repatriace a ty, co čekali na odlet z Monastiru a Antalye jsme dopravili zpět do ČR," řekla Novinkám mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková.
Letadlo z Tuniska přistálo během noci, z Turecka pak před sedmou hodinou ráno.
"V rámci repatriace jsme po dohodě s Travel Servisem už v noci přivezli zpět do republiky klienty z Tuniska a Turecka a nyní jsme v kontaktu s asistenční službou, která v tuto chvíli upřesňuje seznamy dalších klientů, kteří jsou v zahraničí. Předpokládáme, že půjde o několik set lidí, především na Rhodosu a na Krétě," řekl Novinkám mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.
Na dovolenou neodletěli
Problémy CK I´m travelling vyvrcholily v úterý večer, kdy klienti neodletěli na dovolenou do Tuniska a Turecka. Dopravce Travel Service je na pražském ruzyňském letišti odmítl odbavit, protože mu CK nezaplatila. Když klienti volali do CK, dozvěděli se od zaměstnanců, že firma vyhlásila bankrot.
Úpadek vyhlásila i cestovní kancelář Detur, která patří stejnému majiteli, firmě FBSK 1907. Firma uvedla, že klienti se mají obracet pouze na Českou pojišťovnu.
CK nabízely zájezdy hlavně do Turecka, Tuniska a na Krétu. Problémy měla už několik týdnů. Lidé si stěžovali, že si v místě zájezdu museli znovu platiti ubytování, protože jej CK nezařídila. Kancelář se vymlouvala na problémy s komunikací s místními hotely.
Jak požádat o odškodné
Pokud jste měli zaplacený zájezd, který už se neuskutečnil, pak Vás bude Česká pojišťovna odškodňovat z pojištění této cestovní kanceláře.
Je proto třeba vyplnit formulář, který se jmenuje "Oznámení o PU" a který klienti najdou na webu www.cpoj.cz v rubrice CESTOVÁNÍ A ÚPADEK. K němu je třeba přiložit doklad o zaplacení a cestovní smlouvu a odeslat na adresu asistenční služby Euroalarm, Křižíkova 36, Praha 8.
Každá pojišťovna má 6 měsíců na to, aby obdržela všechny doklady od klientů - a pak je začíná odškodňovat.