Článek
Internetoví obchodníci například Rohlik.cz nebo Košík.cz nově zřídili samostatnou sekci pro potraviny z Německa. „Největší nárůst zájmu zákazníků registrujeme u drogerie, mléčných výrobků a uzenin,” uvedla mluvčí Rohlik.cz Michala Gregorová.
„Jde o desítky procent od chvíle, kdy jsme tyto výrobky výrazně označili jako ty s německým původem. Zde se chystáme sortiment průběžně rozšiřovat,” upřesnila.
Čeští zákazníci jsou na kvalitu čím dál citlivější a všechny kauzy kolem kvality potravin pečlivě sledují
Německá kvalita hitem
Podle provozního ředitele e-shopu Košík.cz Jakuba Šulty se německé potraviny staly hitem ihned po zařazení do nabídky.
„Sousloví 'německá kvalita' obecně rezonuje, takže spotřebitel u nás nemá problém nakoupit i produkty, se kterými zatím nemůže mít přímou zkušenost. Obecně platí, že potravina nebo drogerie z Německa se objevuje v každém čtvrtém až pátém košíku,” řekl Šulta.
Potraviny a výrobky vyrobené v Německu se u zákazníků obecně těší dobré pověsti
Košík.cz zařadil do sortimentu německé zboží v reakci na četné žádosti zákazníků. „Jezdit za hranice již dnes není tak výhodné jako v minulosti, zároveň stále méně rodin chce obětovat několik hodin času jen kvůli nákupu,” dodal Šulta.
Německé potraviny mají dobrou pověst
„Potraviny a výrobky vyrobené v Německu se u zákazníků obecně těší dobré pověsti. Zvýšený zájem konkrétně o výrobky z této země však nezaznamenáváme,” uvedla naproti tomu mluvčí řetězce Lidl Zuzana Holá.
Na růstu zájmu o německé potraviny se projevilo i nedávné téma různého složení potravin v obou zemích. „Čeští zákazníci jsou na kvalitu čím dál citlivější a všechny kauzy kolem kvality potravin pečlivě sledují,” uvedla Gregorová z Rohlik.cz.
Podle nedávného průzkumu, který si zadalo ministerstvo zemědělství, se potraviny prodávané v pěti evropských státech přes podobné obaly liší ve složení. [celá zpráva]