Hlavní obsah

Carrefour už se na ty ceny nemohl dívat. „Nepřijatelně drahou“ Pepsi stáhl z pultů

Francouzský řetězec supermarketů Carrefour, druhý největší francouzský obchodník s potravinami, přestane prodávat produkty americké společnosti PepsiCo, například nápoje Pepsi a 7up nebo chipsy Lay's, protože je považuje za příliš drahé.

Foto: Profimedia.cz

Limonáda Pepsi v regále obchodu

Článek

Řetězec oznámil, že od čtvrtka přestane své zásoby produktů firmy PepsiCo doplňovat. Dodal, že ve svých francouzských pobočkách umístí oznámení, že produkty přestává prodávat kvůli „nepřijatelnému zvyšování cen“.

Rozhodnutí Carrefouru je podle agentury Reuters a listu Financial Times nejnovější kapitolou v nynějších sporech mezi maloobchodníky a velkými výrobci potravin ohledně vysokých cen.

Nejnovější zpráva vládního statistického úřadu podle BBC odhaduje, že ceny potravin vzrostly v prosinci oproti předchozímu roku o 7,1 %. Francouzský ministr financí Bruno Le Maire loni tlačil na velké potravinářské společnosti, aby snížily ceny, a hrozil jim zavedením zvláštní daně na „neoprávněné“ zisky.

Carrefour se vrací do Česka. Vlastní prodejny ale mít nebude

Ekonomika

„Rozhovory se společností PepsiCo byly, slušně řečeno, složité. Chceme letos ceny v souladu s globálními trendy snižovat, ale PepsiCo místo toho požaduje zvyšování cen,“ řekl listu Financial Times zdroj z řetězce Carrefour.

Aktivní ve „smršťování“

Pepsi v posledních letech zvýšila ceny a poukázala na rostoucí náklady. V říjnu uvedla, že očekává další zvýšení v roce 2024. Společnost byla také aktivní v tom, co kritici popisují jako „smršťování“ – zmenšování velikosti produktů, ale neklesání cen stejným tempem.

Carrefour byl jedním z nejvýznamnějších maloobchodníků, kteří se proti této praxi postavili. Vloni začal na takové produkty umísťovat varování.

V některých pařížských supermarketech Carrefouru se již oznámení o zastavení prodeje produktů firmy PepsiCo objevila a zákazníci většinou na opatření reagovali příznivě, napsala agentura Reuters.

„Vůbec mě to nepřekvapuje,“ uvedla jedna ze zákaznic. „Myslím, že na pultech bude zůstávat mnoho produktů, protože jsou již příliš drahé a jsou to věci, které nemusíme kupovat,“ dodala.

Společnost PepsiCo se zatím k rozhodnutí Carrefouru nevyjádřila. V říjnu americká firma uvedla, že letos plánuje „mírné“ zvyšování cen, protože poptávka po jejích produktech zůstává navzdory zdražování silná.

Carrefour podle agentury Reuters patří mezi maloobchodníky, kteří jsou nejaktivnější při vytváření tlaku na velké producenty potravin a spotřebního zboží kvůli cenám.

Stát New York žaluje PepsiCo za znečištění řeky Buffalo plastem

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám