Článek
„Obě skupiny budou spolupracovat na vytváření nových produktů, rozšiřování prodeje, posilování marketingové spolupráce a podpoře značky na čínském i mezinárodním trhu s lihovinami,“ citoval z prohlášení italský byznysový deník Il Sole 24 Ore.
Campari Group má ve svém portfoliu přes čtyři desítky značek alkoholických i nealkoholických nápojů a vína. Vznikla jako rodinná firma v roce 1860, v současné době své produkty prodává ve 190 zemích světa.
Sídlí v italském byznysovém centru Miláně a s jejími akciemi se obchoduje na italské burze. V loňském roce dosáhla obratu 2,69 miliardy eur, v přepočtu 65,89 miliardy korun. Čistý zisk měla 388 milionů eur, tedy 9,5 miliardy korun. Asijský trh pro Campari znamená sedm procent z celkových tržeb.
Na Ukrajině čelí bojkotu
Loni firma oznámila, že omezí své aktivity v Rusku – poté, co ruská vojska napadla Ukrajinu. Úplné stažení ale odmítla. Na Ukrajině proto nyní čelí bojkotu, místním barmanům a restauratérům vadí, že nadále prodává v zemi agresora.
Konglomerát Wuliangye má ústředí v čínském městě I-pin v provincii S’-čchuan. Jde o státní podnik, který ovládá dvě společnosti kótované na čínské burze. Patří mezi nejúspěšnější firmy v zemi, loni vykázal tržby 74 miliard jüanů, zhruba 231 miliard korun. Čistý zisk měl 24 miliard jüanů, tedy 76 miliard.