Článek
Muilenburg, který pracoval ve firmě 35 let, sice kvůli největším problémům výrobce letadel v celé jeho 103 roky dlouhé historii nedostane odstupné ani roční bonus, které měly činit skoro 15 miliónů dolarů, ale jinak dostane všechny výhody přesně podle smlouvy. Mezi jiným jde o 29,4 miliony dolarů za to, že stál pět let v čele podniku, dalších 4,3 milionu za funkce, které vykonával do té doby, než byl jmenován šéfem firmy, a 28,5 milionu jako penzi a náhrady s odloženou splatností - dohromady jde 62,2 milionu.
MAX 737 navrhli klauni pod dohledem opic, psali si mezi sebou piloti Boeingu
Současně má stále právo na nákup 72 969 akcií za garantovanou cenu 75,97. Tržní cena jedné akcie na burze přitom byla v pátek 329,92 dolaru, takže jde o dalších 18,5 milionu dolarů. Loni navíc dostal jako šéf firmy 23,4 miliony dolarů.
Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX
Za Muilenburgova vedení se dostala firma do největších problémů ve své historii, když spadly dva Boeingy 737 poslední generace MAX, což si vyžádalo dohromady 346 obětí. Velký podíl na haváriích měl nový systém zasahující do řízení letu MCAS, se kterým firma uživatele dostatečně neseznámila, aby se nemusel složitě schvalovat jako velká změna. Současně Boeing odmítal používat při přecvičení pilotů simulátor. Až v úterý Muilenburg v této věci otočil.
Šéf Boeingu rezignuje
Muilenburgův nástupce David Calhoun bude mít nižší základní plat 1,4 milionu, zatímco jeho předchůdce měl 1,7 milionu. Bude mít sice vyšší možný roční bonus ve výši až 180 procent proti 175 procentům, ale dlouhodobé odměny budou jen ve výši 500 procent jeho platu a ne 750 procent. Pokud se ale podaří vrátit do provozu typ 737 MAX, dostane zvláštní odměnu sedm milionů dolarů.