Hlavní obsah

Byla zahájena stavba dalšího úseku D6 mezi Karlovými Vary a Prahou

3:36
3:36

Poslechněte si tento článek

Bošov/Knínice

Vůbec první práce na dálnici D6 mezi Karlovými Vary a Prahou na území Karlovarska byly v pondělí po poledni slavnostně zahájeny. Jedná se konkrétně o takřka osm kilometrů dlouhý úsek mezi Bošovem a Knínicemi. Náklady na realizaci, která by měla být dokončena na konci roku 2027, mají dosáhnout zhruba 2,83 miliardy korun.

Otevření stavby dalšího úseku D6Video: Rudolf Voleman, Novinky

Článek

To je o zhruba miliardu méně, než se původně podle projektu čekalo.

„Aktuálně stavíme téměř třicet pět kilometrů dálnice D6,“ připomněl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

„Již letos v září se řidiči mohou těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř patnáct kilometrů,“ pokračoval. „Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ dodal Kupka.

Víc místa pro kamiony i hřiště pro děti. Na nejvýše položeném úseku D1 rozšiřují odpočívky

Kraj Vysočina
Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Slavnostní poklepání základního kamene

Začátek nového úseku navazuje na v roce 2015 dokončenou část dálnice Bošov–Lubenec. Pracemi na novém úseku vznikne mimoúrovňová křižovatka s odbočkou na Žlutice a součástí úseku bude i šest mostů. Nejdelší z nich bude dlouhý téměř půl kilometru.

V trase vybuduje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) také oboustrannou odpočívku u Verušiček, kde bude přes dvě stě parkovacích míst, z toho sto pro nákladní auta a devět pro karavany.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Slavnostní přípitek nealkoholickým sektem

Část císařské silnice

Trasu nového úseku už prozkoumali archeologové. Podařilo se přitom zachytit část císařské silnice z Prahy do Karlových Varů z druhé poloviny 19. století. Zajímavostí je také secesní zdobená bronzová okenní klika.

„Díky stavbě dálnice dojde k poklesu hluku v obytné zástavbě, zlepší se možnost využití silnice I/6 pro místní dopravu a obecně dostupnost karlovarského regionu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Připomněl, že v únoru zároveň začala u Lubence stavba prvního střediska správy a údržby dálnice na D6 a také sídlo dálniční policie. Hotové mají být stavby napřesrok.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Směr, kterým bude D6 pokračovat.

Zbývá 56 kilometrů

Ze zhruba sto čtrnácti kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit padesát šest kilometrů dálnice. Vedle zmiňovaných dvou úseků ve Středočeském kraji s odpočívkou Kolešov, které mají být hotové v září, se počítá na přelomu letošního a příštího roku se zprovozněním i dva kilometry dlouhého obchvatu Lubence.

V příštím roce plánují silničáři zahájit realizaci úseků Knínice–Žalmanov (7 km), Olšová Vrata – Žalmanov (7,3 km) a nakonec úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata (8 km).

Podle ředitele karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila bylo u tohoto posledně jmenovaného úseku u soudu vlastníky okolních pozemků, ekologickými zemědělci, napadeno územní rozhodnutí. „Přípravě stavby to ovšem nebrání. Ta pokračuje. Územní rozhodnutí ke stavbě úspěšně doprovodila studie vlivu na životní prostředí,“ upozornil Hnízdil.

Foto: ŘSD

Mapa vedení D6 v úseku mezi Bošovem a Knínicemi

Stavba dalšího úseku dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů vyjde o miliardu levněji

Ekonomika

Výběr článků

Načítám