Článek
To je o zhruba miliardu méně, než se původně podle projektu čekalo.
„Aktuálně stavíme téměř třicet pět kilometrů dálnice D6,“ připomněl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„Již letos v září se řidiči mohou těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř patnáct kilometrů,“ pokračoval. „Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ dodal Kupka.
Víc místa pro kamiony i hřiště pro děti. Na nejvýše položeném úseku D1 rozšiřují odpočívky


Slavnostní poklepání základního kamene
Začátek nového úseku navazuje na v roce 2015 dokončenou část dálnice Bošov–Lubenec. Pracemi na novém úseku vznikne mimoúrovňová křižovatka s odbočkou na Žlutice a součástí úseku bude i šest mostů. Nejdelší z nich bude dlouhý téměř půl kilometru.
V trase vybuduje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) také oboustrannou odpočívku u Verušiček, kde bude přes dvě stě parkovacích míst, z toho sto pro nákladní auta a devět pro karavany.

Slavnostní přípitek nealkoholickým sektem
Část císařské silnice
Trasu nového úseku už prozkoumali archeologové. Podařilo se přitom zachytit část císařské silnice z Prahy do Karlových Varů z druhé poloviny 19. století. Zajímavostí je také secesní zdobená bronzová okenní klika.
„Díky stavbě dálnice dojde k poklesu hluku v obytné zástavbě, zlepší se možnost využití silnice I/6 pro místní dopravu a obecně dostupnost karlovarského regionu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Připomněl, že v únoru zároveň začala u Lubence stavba prvního střediska správy a údržby dálnice na D6 a také sídlo dálniční policie. Hotové mají být stavby napřesrok.

Směr, kterým bude D6 pokračovat.
Zbývá 56 kilometrů
Ze zhruba sto čtrnácti kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit padesát šest kilometrů dálnice. Vedle zmiňovaných dvou úseků ve Středočeském kraji s odpočívkou Kolešov, které mají být hotové v září, se počítá na přelomu letošního a příštího roku se zprovozněním i dva kilometry dlouhého obchvatu Lubence.
V příštím roce plánují silničáři zahájit realizaci úseků Knínice–Žalmanov (7 km), Olšová Vrata – Žalmanov (7,3 km) a nakonec úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata (8 km).
Podle ředitele karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila bylo u tohoto posledně jmenovaného úseku u soudu vlastníky okolních pozemků, ekologickými zemědělci, napadeno územní rozhodnutí. „Přípravě stavby to ovšem nebrání. Ta pokračuje. Územní rozhodnutí ke stavbě úspěšně doprovodila studie vlivu na životní prostředí,“ upozornil Hnízdil.

Mapa vedení D6 v úseku mezi Bošovem a Knínicemi
Stavba dalšího úseku dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů vyjde o miliardu levněji
