Článek
„Připravovaná stavba naváže na probíhající modernizaci kolejiště stanice, v jejímž rámci se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody,“ konstatovala mluvčí státní organizace Nora Eberl Friebová.
Náklady ve výši 5,1 miliardy korun zahrnují opravu kolejí a nástupišť, přestavbu podchodů a jejich prodloužení či vybudování výtahů. Rekonstrukce budovy, jejíž projektanty nyní Správa železnic vybrala, tvoří samostatné dílo.
Objekt, který slouží od roku 1956, dělníci opraví. Podle dřívějších informací nabídne tři nová nadzemní a jedno podzemní podlaží. Vstupní hala by měla zůstat, výzdobu si vezmou na starosti restaurátoři. Pokladny se přestěhují. Namísto jižního křídla vyroste čtyřpodlažní novostavba, ve které lidé najdou obchodní a gastronomické jednotky a služby.
Správa železnic vybrala zhotovitele přeměny nádraží na Smíchově
Video k rekonstrukci nádraží, jež zveřejnila Správa železnic před třemi lety.
Práce poběží v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu Smíchov za více než sedm miliard korun, který chystá hlavní město.
Ten poroste v několika etapách. V první město postaví například parkovací dům pro 900 aut a 600 kol. Následovat bude autobusová platforma, jejíž součástí je i střecha, která překryje celou stavbu. V závěru se počítá se sadovými úpravami a úpravami Nádražní ulice. Ta by se měla zklidnit, asfalt nahradí pražská mozaika a přibude zeleň.
Vybudování terminálu je součástí velké proměny celého území. Propojí železnici, nově budovanou čtvrť v areálu bývalého nákladového nádraží, tramvaje i metro. Nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R a stání pro kola. Zastřešení nástupišť poslouží jako spojnice Smíchova a Radlic, které koleje oddělují.
Smíchovské nádraží je po hlavním a Masarykově nádraží třetí nejvytíženější v Praze. Součástí vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na nově budované lince B.