Článek
Grandi Stazioni bude v neděli postupovat v souladu s právem, řekl bez dalších podrobností mluvčí Grandi Stazioni Martin Hamšík. Firma nicméně stále trvá na tom, že k ukončení spolupráce s ní nemá správa železnice zákonný důvod.
Pokud SŽDC společnost z objektu vypoví, bude požadovat 1,2 miliardy korun jako kompenzaci za rekonstrukci odbavovací haly a rovněž náhradu za ušlý zisk z dalších 30 let provozu nádraží.
Právě o 30 let by se podle SŽDC měla smlouva s Grandi Stazioni automaticky prodloužit, kdyby společnost do nedělní půlnoci stihla zrekonstruovat nádraží včetně historické Fantovy budovy. Z ní ale společnost za 13 let zrekonstruovala jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou. Boční trakty včetně fasády památkově chráněného objektu dosud na opravy čekají.
Cestující by změnu poznat neměli
Správa železnic minulý týden uvedla, že převzetí objektu provoz nádraží neovlivní a cestující jej nepoznají. Správu objektu má na starosti společnost ISS, se kterou už státní správce železnic o průběhu převzetí nádraží jednal. Zároveň SŽDC oslovila nájemníky, se kterými chce jednat o prodloužení nájemních smluv.
Od nedělního odpoledne budou na nádraží pracovníci ze správy majetku SŽDC, aby mohli řešit případně dotazy například provozovatelů obchodů a zajistili bezproblémový přechod objektu, uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. SŽDC neočekává komplikace, je ale připravena na všechny možnosti, dodala Šubová.
Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 miliónů korun při výnosech přesahujících 144 miliónů korun.