Článek
Částka 40 miliard dolarů zahrnuje výdaje, které BP vznikly především v souvislosti s výplatou odškodného. Transocean uvedl, že požadovaná částka je nepřiměřená a soudní žaloba nespravedlivá. Tržní hodnota Transoceanu podle záznamů finančního serveru Yahoo Finance jen mírně převyšuje částku 24 miliard dolarů (přes 400 miliard Kč).
BP se tak o náhradu škod hlásí přesně rok po havárii. Středa totiž byla posledním dnem, kdy mohly být v této záležitosti vzneseny nějaké nároky. BP se domáhá náhrady škod i po jiné americké firmě Cameron International, která je dodavatelem technického zařízení a služeb pro těžební společnosti, jako je BP.
Loňská katastrofa v Mexickém zálivu byla výsledkem několika faktorů. Tím hlavním byl podle vyšetřovatelů prasklý podmořský vrt Macondo, který BP vlastnila ještě s dalšími partnery. Na projektu nicméně britská firma měla zdaleka největší podíl, a proto byla také označena za hlavního viníka. BP tvrdí, že náklady na likvidaci škod mají nést všichni.