Článek
EASA plánuje vlastní program kontrol, než umožní lety v Evropě obnovit. Ky oznámil, že evropští odborníci odcestovali minulý týden do továren firmy Rockwell Collins v americkém státě Iowa, aby tam zahájili audit nejnovější verze softwaru.
Společnost Rockwell Collins spolu s Boeingem vyvinula software kontroly letu pro letadla MAX. Evropský úřad doufá, že detailní kontrolu softwaru dokončí tento měsíc. Pokud vše půjde hladce, mohou se v prosinci uskutečnit letové testy, uvedl Ky.
Letadla Boeing 737 MAX byla letos v březnu po celém světě uzemněna. Důvodem byly dvě nehody, které si vyžádaly 346 mrtvých. Do té doby přitom šlo o nejprodávanější model tohoto výrobce. Vyřazení tohoto typu letadel z provozu udělalo velké starosti aerolinkám především během turistické sezony. [celá zpráva]
Firma se kvůli problémům propadla do ztráty a její největší konkurent Airbus si připisuje na její úkor nové objednávky.
První Boeing 737 MAX letecké společnosti Ethiopian Airlines spadl letos v březnu šest minut po startu z letiště zhruba 60 kilometrů od etiopské metropole Addis Abeba. Při nehodě zemřelo všech 157 lidí na palubě. Oběťmi byli lidé z 35 zemí, včetně čtyř Slováků.
Etiopský boeing opakovaně posílal k zemi sporný automatický systém
Stejný stroj měl nehodu už loni v říjnu, kdy se letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 189 lidmi na palubě zřítilo po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil. [celá zpráva]
Boeing podle stížnosti šetřil a odmítl bezpečnostní vylepšení u 737 MAX
Stroje Boeing 737 MAX postihly mimo jiné komplikace se systémem automatického vyrovnávání letu MCAS. Ten má zabránit tomu, aby stroj příliš prudce stoupal, což může vést ke ztrátě vztlaku.
Systém u letounů zasahoval poté, co dostával špatné informace ze senzorů, a opakovaně skláněl letadlo k zemi. Piloti se marně snažili dostat letadlo pod kontrolu.