Článek
Podle SEC je zásadní, aby veřejně obchodované firmy poskytovaly „úplné, správné a věrohodné“ informace investorům, když se stane nějaká tragédie.
„Společnost Boeing a její bývalý šéf Dennis Muilenburg v této nejzákladnější povinnosti selhali,“ uvedl burzovní regulátor. Na zaplacení jednoho milionu dolarů (25 milionů korun) přistoupil také sám Muilenburg.
Podle orgánu Boeing a Muilenburg po první nehodě letounu 737 MAX v říjnu 2018 věděli, že softwarový systém řízení MCAS ohrožoval bezpečnost letounu, ale investorům to nesdělili. Naopak tvrdili, že 737 MAX je nejbezpečnějším letadlem, které kdy vzlétlo.
Aerosalon dal na potíže boeingů MAX zapomenout
Podobným způsobem se pak zachovali i po druhém pádu letounu v roce 2019. Na zaplacení sankce firma a její bývalý šéf přistoupili, aniž by potvrdili či odmítli zjištění SEC.
Dohodu s orgánem potvrdil i samotný Boeing. Podle společnosti se jedná o snahu „odpovědně vyřešit právní problémy související s nehodami letounů 737 MAX“.