Článek
V mlhavém ránu sice letoun halasně vítaly tisíce zaměstnanců, avšak v agenturách se neobjevila jediná jeho fotografie.
The fourth and the last aircraft in #Boeing #737MAX family officially debuted before the company's employees, praised for their “focus on safety and quality”https://t.co/Shm7KMivPC
— Global Analytica (@AnalyticaGlobal) 25. listopadu 2019
Představení Boeingu 737 MAX 10
Nový MAX teprve čekají zkoušky a poprvé vzlétne příští rok, přičemž datum nebylo podle mluvčího firmy Douga Aldera ještě určeno. To ale nebylo důvodem, proč Boeing představení nového stroje nepojal tradičně, velkolepěji.
Po havárii, při níž kvůli roztržení motoru zemřela žena, musí tisíce boeingů k opravě
The new 737 MAX 10 first reveal on a foggy morning @BoeingAirplanes Renton. The new version is 64in longer than the MAX 9 and features a new design MLG. pic.twitter.com/MrPZQwiO3l
— Paul Lewis (@hitchin1066) 22. listopadu 2019
Skutečným důvodem jsou tíživé otazníky nad nejrozšířenějším dopravním letounem na světě 737 po dvou tragických nehodách strojů 737 MAX 8 a jejich celosvětovém uzemnění. Boeing doufal v jejich návrat do provozu ještě letos, pak mluvil o počátku příštího roku. Minulý týden však šéf úřadu pro letectví FAA prohlásil, že reálnější bude březnový termín.
Posádky American Airlines se bojí vrátit na paluby Boeingů 737 MAX
MAX 10 každopádně může být v rodině 737, založené před 54 lety, poslední, napsal Fortune. Boeing uvažoval o jeho nahrazení už před deseti lety. Pak ale konkurenční Airbus představil úspěšný A320neo, a tak se Boeing rozhodl neotálet a vylepšit letadla, která měl k dispozici, do podoby řady MAX.
Ani s MAX 10 se původně nepočítalo. O jeho vývoji se rozhodlo, když MAX 9 neobstál v konkurenci s Airbusem A321neo. Těchto airbusů si letos zákazníci objednali více než tři tisíce. Na 737 MAX 10 má Boeing zatím 550 závazných objednávek.