Článek
„Přistoupíme k tomu tak, že přiznáváme svou chybu. Na každém kroku budeme k případu přistupovat s naprostou, stoprocentní transparentností,“ řekl podle BBC Calhoun.
Znovu ujistil, že výrobce letadel bude plně spolupracovat s americkým Národním úřadem pro bezpečnost v dopravě při vyšetřování příčiny mimořádné události.
Calhoun dodal, že vyšetřovatelé a americký Federální úřad pro letectví (FAA) dospějí k závěru o příčině incidentu a že FAA zajistí, že budou zavedeny procedury, „aby každé další letadlo, které se vznese na oblohu, bylo bezpečné a tato událost se už nemohla nikdy opakovat“. Sám příčinu incidentu nezmínil. Dal najevo i soucit s těmi, kterých se incident dotkl.
Boeingu po startu odpadlo okno a část trupu
Boeingy 737 MAX 9 dodané Alaska Airlines mají takové rozmístění sedadel, že tento nouzový východ na levé straně, který je zaslepen 27 kg těžkým panelem s oknem, nepotřebují.
Panel se utrhl po startu stroje z Portlandu. Stalo se to při stoupání, zřejmě ho neudržel rám a panel byl vyražen přetlakem v trupu oproti tlaku okolního vzduchu.
Stroj měl už při předchozích třech letech potíže s přetlakováním trupu. Opakovaně se rozsvěcela kontrolka, že s ním jsou potíže.
Při kontrolách dalších strojů u společnosti United se zjistilo, že u některých panelů nebyly u pěti letadel dotažené šrouby, i když šlo o nová letadla.