Článek
Pozastavení produkce Boeing zdůvodnil především tím, že schvalovací proces provozu letadel u amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) se přesouvá do roku 2020 a že není jasné kdy a za jakých podmínek se stroje vrátí do provozu.
Provoz zakázaly letecké úřady po dvou nehodách, při kterých zemřelo 346 lidí. Návrat stroje do provozu je komplikovaný, protože úřady v USA, Číně i Evropě požadují další upřesnění ohledně chystaných úprav.
Boeing zvažuje pozastavení výroby letadel 737 MAX
Pozastaveny jsou i dodávky letounů a slabší jsou i nové objednávky. Řada aerolinek si raději kupuje jiný než problematický model, těží z toho hlavně evropský konkurent Airbus. Naopak i přes problémy si MAXY od Boeingu v poslední době objednala třeba kazašská Air Astana nebo německo-turecká SunExpress.
Už v dubnu Boeing snížil výrobu strojů MAX o pětinu na 42 letadel za měsíc. Výroba 737 MAX probíhá v továrně u města Renton ve státě Washington a zaměstnává 12 tisíc lidí. Firma by zaměstnance dočasně převedla do jiných závodů, uvedl deník Wall Street Journal.