Článek
Budoucnost firmy se odvíjí od obnovení výroby 737 MAX, protože na tuto verzi má firma 3800 objednávek. Boeingy 737 všech verzí představují polovinu příjmů divize dopravních letadel.
FAA však dosud přitom neschválil typ 737 MAX pro provoz. Po dvou haváriích v Indonésii a v Etiopii, při nichž zemřelo 346 lidí, nesmí typ od března 2019 do vzduchu. Udělení souhlasu FAA od loňského léta opakovaně odsouval, ale výrobce doufá, že by ho mohl dostat už koncem léta nebo začátkem podzimu a chce mít výrobní linku připravenou na plnou kapacitu.
V dubnu sice musel Boeing vyřadit z opcí 200 objednávek, protože není jasné, zda bude o stroje zájem, ale několik zákazníků má zájem o rychlé dodání čtvrté generace 737 MAX. Jde především o American Airlines, které vyřadily starší stroje a aerolinky Ryanair, které si myslí, že zájem o leteckou dopravu v příštím roce stoupne a chtějí být připraveny na konkurenční boj.
Boeing přiznal, že 737 MAX jen tak nevylétne. Výrobní linku uzavřel
Boeing musí ale nejprve prokázat, že je stroj bezpečný a podařilo se odstranit konstrukční závady. Ke dvěma pádům přispěl systém automatického vyrovnání letu MCAS, který zasahoval do řízení i na základě chybných údajů, protože čerpal údaje jen z jednoho senzoru, a ne od dvou, přičemž ho bylo obtížné vyřadit z provozu.
Výrobce se musí vypořádat i s dodržováním technologie a pořádku na pracovišti. V únoru se v palivových nádržích odstavených strojů 737 MAX, které neodebraly zákazníci, našly předměty, které tam nepatří. Včetně jednoho pytle šroubů. Deal uvedl, že se kontrola zvýšila jsou využívány nové sady nářadí.