Článek
Nová řada širokotrupých dvoumotorových letadel Boeing 777 má dvě varianty, kratší verzi 777-8 a delší 777-9. První měl do provozu vstoupit stroj 777-9, plán počítal s rokem 2020, jeho první let ale byl nyní odložen. Letoun 777-8 měl začít sloužit v roce 2022.
„Přezkoumali jsme náš harmonogram vývojového programu a potřeby našich současných zákazníků pro řadu 777X a rozhodli jsme se plán upravit,“ sdělil mluvčí Boeingu Paul Bergman a dodal, že plán výroby těchto strojů společnost neopustila.
Rozhodnutí znamená, že Boeing zmrazil práce na vývoji stroje pro ultradlouhé trasy a může tratit v konkurenci s evropským konsorciem Airbus, upozornil Reuters.
Evropský výrobce už také učinil konkurenční nabídku aerolinkám Qantas, které plánují spustit non-stop lety na trase Sydney–Londýn. Nejdelší komerční let na světě má trvat 21 hodin.