Článek
Firma současně podle listu Seattle Times oznámila, že se loni poprvé po dvaceti letech ocitla ve ztrátě, která činí 636 milionů dolarů, když příjem činil 76,6 miliardy dolarů. Ve čtvrtém čtvrtletí odepsal Boeing 2,6 miliardy kvůli výplatám kompenzací, ale čistá ztráta činila jen miliardu. Ostatní divize Boeingu byly ziskové a část ztrát pokryly.
Dosud Boeing odhadoval ztrátu spojenou s verzí 737 MAX na 9,2 miliardy dolarů. Zdvojnásobení jde na vrub neustále odkládanému návratu typu do provozu, který je nyní očekáván až v létě, protože nový software má chyby.
Suma zahrnuje náklady na odškodnění cestujících i aerolinek i pokles zisku kvůli tomu, že se letadlo neprodává. Zvýšení také souvisí s dočasným přerušením výroby na lince v Rentonu a vyššími náklady na obnovenou výrobu.
Boeing přiznal, že 737 MAX jen tak nevylétne. Výrobní linku uzavřel
Snížení a zastavení produkce a její pomalý náběh si vyžádá 2,6 miliardy. Na pokrytí zvýšených nákladů v době snížení a přerušení výroby v letošním roce půjdou další čtyři miliardy.
Suma 18,6 miliardy dolarů se blíží částce 20 miliard, o níž na počátku ledna hovořil analytik Bank of America Merrill Lynch. „Budou platit mnohem více,“ řekl k tehdejšímu odhadu analytik Ron Epstein, který má na starosti oblast letectví.
Další drahá rána pro Boeing. Po úpravě softwaru se celý systém modelu 737 MAX zhroutil
Boeingy 737 MAX byly uzemněny loni v březnu po druhé tragické nehodě tohoto typu stroje v Etiopii. K prvnímu pádu došlo v Malajsii. Dvě havárie si vyžádaly dohromady 346 obětí.