Článek
„Letoun by měl začít znovu létat v lednu 2020,“ citoval WSJ zdroj. Poslední scénář počítá s tím, že technické úpravy kvůli problémům se softwarem zaberou delší dobu. Žádné pevné termíny ale dosud nepadly, situace se mění každou chvíli.
MAX 8 musí získat povolení od FAA. Aerolinie pak budou potřebovat několik dalších týdnů k přípravě uzemněných letadel ke komerčnímu provozu, případně i čas na dodatečný výcvik pilotů.
Například americké aerolinky American Airlines minulý týden oznámily, že své letouny Boeing 737 MAX nechají mimo provoz nejméně do 2. listopadu. Denně se toto opatření jen u této společnosti dotkne asi 115 letů. Předtím počítaly s jeho návratem v září. Odklad na listopad oznámily také United Airlines.
Uzemnění MAX 8 komplikuje dopravcům situaci v letní prázdninové sezoně. Problémy musí řešit také česká společnost Smartwings. Letouny Boeing 737 MAX 8 měly letos tvořit až třetinu flotily této letecké společnosti. Na letní sezonu počítal dopravce s 16 stroji MAX, sedm jich už má, dalších devět měl převzít v červnu. Řeší to pronájmem letounu od jiných dopravců a zčásti i úpravou leteckých řádů.
Letadla 737 MAX, která jsou nejprodávanějším modelem Boeingu, byla po celém světě postavena mimo provoz v březnu. Důvodem byly dvě letecké katastrofy s 346 oběťmi na životech.