Článek
V únoru se odehrál incident se zaseknutými pedály při ovládání kormidla u letu United Airlines, při němž se posádce ani cestujícím nic nestalo. NTSB ale kvůli tomu minulý týden vydal bezpečnostní doporučení tykající se tohoto možného problému.
V pondělí pak úřad zveřejnil informace o tom, že dva zahraniční operátoři stejného typu letadla evidovali podobné incidenty už v roce 2019.
„Jsme znepokojeni možností, že jiné letecké společnosti si nejsou vědomy přítomnosti těchto aktuátorů (zařízení převádějící rotační pohyb na přímočarý, pozn. red.) na svých letadlech 737,“ citoval server The Guardian z vyjádření předsedkyně NTSB Jennifer Homendyové v dopise adresovaném šéfovi Federálního úřadu pro letectví (FAA) Miku Whitakerovi.
Boeingu na letišti v Atlantě praskla při údržbě pneumatika. Exploze zabila dva lidi
Homendyová dále uvedla, že se obává, že FAA dosud „nebrala tento problém vážněji, dokud jsme nevydali naši naléhavou zprávu o bezpečnostním doporučení“.
FAA oznámila, že bere doporučení NTSB vážně a naplánovala další testování simulátoru v říjnu.
United Airlines minulý týden uvedly, že potenciálně vadné součástky u řízení kormidla byly použity pouze v devíti letadlech 737 společnosti, přičemž původně byly vyrobené pro jiné letecké společnosti. Všechny tyto komponenty byly odstraněny na začátku tohoto roku, dodaly aerolinky.
Samotný Boeing v srpnu uvedl, že informoval „postižené provozovatele Boeingu 737 o potenciálním stavu s naváděcím aktuátorem pro vysunutí kormidla“. Kormidlo se nachází v zádi letadla a je ovládáno nožními pedály, pilotovi umožňuje lépe provést zatáčku.