Hlavní obsah

Barbie vyšla z módy. Mattelu klesl zisk více než o pětinu

Výrobci hraček Mattel klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 21,5 procenta na 331,8 miliónu dolarů (7,2 miliardy korun). Mohl za to propad prodeje jeho hlavních značek, Barbie a Fisher-Price, kvůli kterému se již čtvrté čtvrtletí za sebou snížily příjmy firmy. Uvedla to společnost ve čtvrtečním prohlášení.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Čisté tržby společnosti Mattel klesly o osm procent na 2,02 miliardy dolarů. Firma na počátku letošního roku přišla o pozici největšího výrobce hraček na světě podle tržeb. Z této pozice ji sesadila dánská společnost Lego Group, upozornila agentura Reuters.

Tržby z prodeje panenek Barbie se snížily o 21 procent. Tržby divize Barbie klesly v devíti z posledních 11 čtvrtletí. Tržby z prodeje hraček pro předškolní děti Fisher-Price byly ve čtvrtletí nižší o 16 procent.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Barbie a Fisher-Price mají na ročních tržbách skupiny téměř poloviční podíl. Mezi další značky firmy patří panenky Monster High a American Girl a autíčka Hot Wheels a Matchbox. Prodej autíček je jedním z mála světlých bodů, zvýšil se o čtyři procenta.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám