Hlavní obsah

Barbie nefrčí. Výrobce hraček Mattel má nejhorší ztrátu od roku 2002

Výrobce hraček Mattel hospodařil letos v prvním čtvrtletí s nejvyšší ztrátou od roku 2002, tržby se pak snížily nejvíce od roku 2009. Přispěla k tomu slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price a nabídka velkých slev. Čistá ztráta se zvýšila na 113,2 miliónu dolarů (2,8 miliardy korun) z loňských 73 miliónů dolarů (1,8 miliardy korun). Firma to oznámila ve čtvrtek.

Foto: Profimedia.cz

Panenka Barbie

Článek

Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali.

Tržby se za tři měsíce do konce března snížily o 15,4 procenta na 735,6 miliónu dolarů (18,4 miliardy korun), analytici v anketě agentury Reuters čekali 801,4 miliónu dolarů (20,07 miliardy korun).

Ztráta na akcii ve čtvrtletí činila 32 centů, zatímco analytici počítali se ztrátou 17 centů.

Tržby z prodeje hraček pro dívky a chlapce, kam spadají i panenky Barbie, v prvním čtvrtletí klesly o 16 procent. Divize má na celkových tržbách podíl 60 procent. Prodej samotné značky Barbie se snížil o 13 procent. Tržby z prodeje hraček pro nejmenší Fisher-Price klesl o devět procent.

Společnost současně kvůli slabým výsledkům za první čtvrtletí zhoršila výhled růstu prodeje na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.

Související témata:

Výběr článků

Načítám