Hlavní obsah

Banky pod tlakem klientů, máte poslední možnost hlasovat o nejabsurdnějším poplatku

Novinky, pit
Praha

Osmý ročník ankety o Nejabsurdnější bankovní poplatek 2012 míří rychlými kroky do finále. O celkovém vítězi mohou všichni nespokojenci hlasovat totiž už jen do 28. února. Prvenství v pětičlenném finále si zatím udržuje poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Novinky jsou generálním mediálním partnerem této ankety.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje,“ uvedl již dříve provozovatel ankety Patrik Nacher.

Dlužno dodat, že tlak banky v poslední době rozhodně pociťují. Více než 30 tisíc bankovních klientů žádá o vrácení poplatků za vedení hypotéky nebo spotřebitelského úvěru. Celkem po finančních ústavech chtějí zpátky přes půl miliardy korun. [celá zpráva]

Server bankovnipoplatky.com rovněž oslovil mluvčí jednotlivých tuzemských bank s dotazem, jak konkrétně jim vadí poplatky, které se dostaly do finálového kola.

Zajímavé je, že poplatek, který klienti svými hlasy poslali na průběžné první místo – poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat – nikdo z bankéřů nezmínil. Zato poplatek za vedení úvěrového účtu už ano, konkrétně jej jako největší absurditu označili Vladimír Komjati z Air Bank a Ján Franek z Fio banky.

Poplatek za výpis zaslaný elektronicky nejvíce vadí Pavle Hávové z ČSOB a také Zuzaně Kalátové z ERA Poštovní spořitelny. Na tento poplatek upozornila také Lucie Hálová z Volksbank.

Odpověď od zástupců velkých bank České spořitelny, Komerční banky a Raiffeisenbank se vzácně shodovala – vybírání absurdních poplatků nedává smysl, a proto žádný konkrétní nevybrali.

Výběr článků

Načítám