Článek
„Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje,“ uvedl již dříve provozovatel ankety Patrik Nacher.
Dlužno dodat, že tlak banky v poslední době rozhodně pociťují. Více než 30 tisíc bankovních klientů žádá o vrácení poplatků za vedení hypotéky nebo spotřebitelského úvěru. Celkem po finančních ústavech chtějí zpátky přes půl miliardy korun. [celá zpráva]
Server bankovnipoplatky.com rovněž oslovil mluvčí jednotlivých tuzemských bank s dotazem, jak konkrétně jim vadí poplatky, které se dostaly do finálového kola.
Zajímavé je, že poplatek, který klienti svými hlasy poslali na průběžné první místo – poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat – nikdo z bankéřů nezmínil. Zato poplatek za vedení úvěrového účtu už ano, konkrétně jej jako největší absurditu označili Vladimír Komjati z Air Bank a Ján Franek z Fio banky.
Poplatek za výpis zaslaný elektronicky nejvíce vadí Pavle Hávové z ČSOB a také Zuzaně Kalátové z ERA Poštovní spořitelny. Na tento poplatek upozornila také Lucie Hálová z Volksbank.
Odpověď od zástupců velkých bank České spořitelny, Komerční banky a Raiffeisenbank se vzácně shodovala – vybírání absurdních poplatků nedává smysl, a proto žádný konkrétní nevybrali.