Hlavní obsah

Pět bank postihly technické problémy s přihlašováním do bankovnictví

Aktualizováno

Komerční banka, Air Bank, Fio Banka, ČSOB a Česká spořitelna ve středu dopoledne hlásily technické problémy s fungováním webových stránek a přihlašováním do internetového či mobilního bankovnictví. Většina z nich problémy už vyřešila. Podle Fio Banky se mělo jednat o kybernetický útok, peníze a citlivá data klientů ale jsou v bezpečí.

Foto: Komerční banka

Výpadek svých webových stránek hlásí i Komerční banka.

Článek

Na webu Komerční banky stojí oznámení, že jsou stránky mimo provoz. Bance už se ale podařilo obnovit přístup do internetového bankovnictví, kam se klienti nemohli dopoledne přihlásit.

Potíže měla také Air Bank. Její webové stránky sice fungovaly, ale do bankovnictví se její klienti nějaký čas nedostali. Problém už banka vyřešila.

Další dvě banky hlásily výpadek služeb

Ekonomika

Na české banky útočili proruští hackeři. K útokům verbují za úplatu kohokoliv

Bezpečnost

Svojí bance to neříkejte. Šmejdi slibují pohádkové zhodnocení, ale důvěřivce oberou

Bezpečnost

Vzkaz o výpadku služeb včetně webu svým klientům vyslala také Fio Banka. Kolem 12:00 pak oznámila, že problémy vyřešila. „Aktuálně už fungují naše webové stránky a z nich i přihlášení do internetového bankovnictví nebo investiční aplikace e-Broker. Stejně tak je možné přihlásit se i do mobilního bankovnictví Smartbanking. Omlouváme se za možné komplikace a vděčně děkujeme za pochopení a trpělivost,“ uvedla Fio Banka na sociální síti X.

Technické potíže měla i ČSOB, jejíž webové stránky byly nějaký čas rovněž nedostupné. Internetové bankovnictví nefungovalo až do 15. hodiny odpoledne. „Aktuálně jsou již naše služby funkční, v ojedinělých případech se může vyskytnout výpadek, a to zejména při přihlášení ze zahraničí. Za veškeré komplikace se vám ještě jednou omlouváme a děkujeme za vaši trpělivost,“ uvedla ČSOB na sociální síti X.

Fio Banka na sociální síti X uvedla, že nejen její servery, ale i servery dalších českých bank byly napadeny kybernetickým útokem. „Ujišťujeme, že vaše peníze ani citlivá data v ohrožení nejsou. Omlouváme se za případné komplikace,“ dodala banka.

Útoky na tuzemské banky potvrdil také Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost. „Jedná se o DDoS útoky, které ovlivňují dostupnost některých systémů těchto institucí. S napadenými subjekty spolupracujeme a poskytujeme jim maximální možnou součinnost při řešení dané situace,“ uvedl úřad.

Podle některých uživatelů na sociální síti X nebyly plně funkční ani služby největší tuzemské banky České spořitelny. „V tento okamžik skutečně evidujeme delší načítání našich stránek. Pracujeme na nápravě s nejvyšší prioritou. Věřím, že brzy bude vše v pořádku. Omlouváme se za komplikace,“ vzkázala banka na X.

Později pak Česká spořitelna upřesnila, že potíže trvaly jen několik desítek minut, přičemž mobilní aplikace zůstala po celou dobu funkční.

Útoků na on-line bankovnictví přibývá. A jsou stále důmyslnější

Bezpečnost

Výběr článků

Načítám