Článek
Čisté tržby Stellantisu loni klesly o 17 procent na 156,9 miliardy eur (3,73 bilionu Kč). Celosvětový odbyt pak byl ve srovnání s rokem 2023 nižší o 12 procent.
Bídné hospodářské výsledky společnosti přichází v době bezvládí. Z čela koncernu koncem loňského roku nečekaně odešel dlouholetý generální ředitel Carlos Tavares. Společnost jeho nástupce stále hledá, přičemž očekává, že by ho měla jmenovat v první polovině letošního roku.
Stellantis ve své zprávě uvedla, že letos očekává návrat k růstu tržeb a tvorbě hotovosti. Investory ale příliš nepotěšila. Ve středu ráno na burze v Miláně odepisovaly její akcie 4,5 procenta. Za poslední rok je pak propad mnohem výraznější, blíží se 50procentní ztrátě.
Skomírající Nissan by mohla vytáhnout z louže Muskova Tesla, věří v Japonsku

Za dlouhodobým poklesem stojí světový úpadek v poptávce po nových vozech a nástup levnější čínské konkurence. Stejným problémům čelí také jiní evropští a američtí automobiloví výrobci.
Skupina Stellantis vznikla v roce 2021 sloučením italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles a francouzské skupiny PSA Group. Sídlo společnosti se nachází v Nizozemsku. V roce 2023 se jednalo o čtvrtého největšího výrobce automobilů na světě.
Do skupiny patří značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall.
Šéf Stellantisu se setkal s Trumpem, skupina plánuje udržení výroby v USA a dva nové modely Dodge
