Článek
"Nemůžete srovnávat automobilový sektor s finančním sektorem. Pokud váš finanční systém už nefunguje, je konec. To bylo i naším záměrem vrátit mu krev do žil," řekla podle agentury Reuters Kroesová.
Komisařka dodala, že v Německu jednala o problémech, s nimiž se tamní automobilový sektor potýká. Němci prý předložili některé "chytré" myšlenky, přesto je prý zatím brzy na hodnocení výsledků.
Výrobci automobilů v Evropě se kvůli finanční krizi potýkají s odbytovými problémy a žádají, aby jim vlády poskytly pomoc až za 40 miliard eur (asi jeden bilión Kč). Evropská komise by měla 26. listopadu oznámit, jak bude pomoc vypadat.
Kroesová také řekla, že v důsledku krize světové ekonomiky a případné recese teď čelí problémům i další sektory. Byla by ale prý chyba ignorovat antimonopolní zákony, když se jednotlivé země budou snažit těmto sektorům pomoci.
"Musíme být přísní. Musíme si být vědomi toho, že když se vzdáme antimonopolních zákonů, bude to na velmi krátkou dobu příznivé pro jednu členskou zemi, ale hned další týden bude chyba, pokud si každý začne dělat svá vlastní pravidla," řekla Kroesová.