Článek
Škoda Auto je z pohledu výroby aut na třetí pozici v rámci koncernu za VW a Audi. Ostatní hospodářské výsledky Škody budou zveřejněny v pondělí.
Tržby VW v roce 2014 překročily 202 miliard eur, což je ve srovnání s předchozím rokem o necelá tři procenta více.
Loni se v rámci VW vyrobilo a prodalo zhruba 10,2 miliónu vozů všech značek, které do skupiny patří. Na poli osobních aut to bylo 9,5 miliónu aut.
Automobilkám vyšla sázka na Čínu. Tam se prodalo loni 3,7 miliónu aut (to znamená růst o 12 procent), v Evropě se prodalo 3,9 miliónu aut, což je růst o 4,8 procenta.
Na českém trhu se koncernovým značkám také dařilo, řidičů, kteří si pořídili některou ze značek koncernu, je o pětinu víc než v předchozím roce. Loni si některé auto z rodiny VW koupilo téměř 101 tisíc lidí v ČR.
Prodané osobní vozy koncernu VW | |
---|---|
VW | 6,12 miliónu |
Audi | 1,74 miliónu |
Škoda | 1,04 miliónu |
Seat | 391 tisíc |
Porsche | 190 tisíc |
Bentley | 11 tisíc |
Lamborghini | 2,5 tisíce |
Bugatti | 45 aut |
Opačný trend potvrdilo Rusko, kde prodej vozů klesl 287 tisíc aut koncernu na 253 tisíc. Stejně tak se propadá prodej v Jižní Americe nebo v Indii.
Koncernu, kam patří kromě VW a Škody také Audi, Seat, Bentley, Lamborghini, Porsche a Bugatti, nákladní vozy Man a Scania a motorky Ducati, se podařilo překročit desetimiliónovou metu ve výrobě vozů.
Růst prodejů zaznamenaly všechny značky skupiny kromě Bugatti. Nejprogresivnější bylo Lamborghini, ale v absolutních číslech je tato prémiová značka pochopitelně podstatně níže než masově zaměřené značky.