Článek
Jedinou možností, jak automobilku zachránit, bylo jednání s čínskou společností Shanghai Automotive Industry (SAIC) o vytvoření aliance. Dohoda ale v minulých dnech zkrachovala a Rover tak ztratil naděje na úvěr, který mu v případě dohody slíbila britská vláda. Ta se automobilku snaží zachránit, protože je to poslední větší automobilka v britských rukou.
"Vláda souhlasí s poskytnutím nezbytného financování nucenému správci, aby v automobilce MG Rover zabránila rozdávání výpovědí pro nadbytečnost. Snažíme se také udržet podnik v chodu," sdělila britská ministryně průmyslu Patricia Hewwittová. Podle ní se vláda bude snažit s nuceným správcem dál jednat, jak automobilku udržet v chodu.
Od pátku se správa automobilku v rukou auditorské firmy PricewaterhouseCoopers (PwC), která Rover nouzově řídí. Snaží se, aby se čínská společnost vrátila k jednacímu stolu. "Doufáme, že za těchto změněných podmínek nás SAIC vyslechne, když se pokusíme zjistit, zda mají o spojení stále zájem," řekl Tony Lomas z PwC.
V Roveru, který má hlavní podnik ve městě Longbridge, je ohroženo 6000 pracovních míst, v samotném městě a okolí až 15 tisíc, mnoho firem je na existenci automobilky závislých.
Britská Rover MG není nijak ekonomicky spojená s automobilou Land Rover, která patří pod křídla koncernu Ford Motor Company. Tyto automobilky totiž bývají často mylně zaměňovány.