Článek
V době, kdy podle prognóz poptávka po autech v západní Evropě bude poměrně nízká, se automobilky zaměřují na východ kontinentu nebo na další rozvíjející se trhy. Očekávají, že se tam auta budou prodávat lépe.
Spekulace o konci výroby aut Mitsubishi v Nizozemsku se vynořily poté, co japonská automobilka oznámila, že do konce letošního roku v této západoevropské zemi přestane vyrábět vozy Colt. Auta na evropský trh bude dodávat z Japonska a Thajska.
Podnik Netherlands Car, označovaný jako NedCar, zajišťuje montáž městského vozidla Colt a terénního Outlanderu a zaměstnává asi 1500 lidí. S výrobou aut se zde začalo v roce 1991. Tehdy šlo o podnik, do kterého se kromě Mitsubishi Motors zapojilo ještě Volvo a nizozemská vláda. O deset let později se jediným majitelem podniku stal japonský koncern.
V období 2007 a 2008 Mitsubishi v Evropě prodala 340 000 aut, ale loni se prodej propadl na 218 000 vozů, napsala agentura Reuters. Mitsubishi Motors staví novou továrnu v Thajsku. Zvažuje, že by zvýšila výrobu v Číně a Brazílii, kde se očekává vyšší prodej aut.