Článek
Prudce dolů šel odbyt značek Ford, Peugeot a Toyota, prodej vozů Škoda se snížil pouze nepatrně. Víc se prodalo luxusních značek, jako je BMW či Jaguar.
Škoda zahájila rok prodejem 35 753 vozů, což je meziroční pokles o 1,2 procenta. Celé skupině Volkswagen, jíž je Škoda součástí, prodej v lednu klesl o 5,2 procenta na 215 861 vozů. Největší propad je u značky Volkswagen, a to o více než 12 procent, naopak prodej španělské značky Seat o šest procent vzrostl.
Největší propad mezi velkými automobilkami zaznamenal Ford, jemuž odbyt klesl o více než 25 procent na 60 036 vozů. Automobilka se v Evropě dlouhodobě potýká s problémy a už dříve sdělila, že sníží kapacity a zavře tři výrobní závody. Peugeotu a Toyotě prodej klesl zhruba o 16 procent.
Prodej aut prudce klesl v Řecku, Nizozemsku, na Kypru nebo ve Finsku. Výrazný nárůst naopak hlásí Island, Estonsko nebo Velká Británie.
Údaje za západní Evropu se týkají Evropské unie a států Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy Islandu, Lichtenštejnska, Švýcarska a Norska. Všechny tyto země mají těsné vazby na EU. V samotné EU se prodej aut v lednu meziročně propadl o 8,7 procenta na 885 159 vozů.