Článek
Samotná Čína předběhla USA v počtu provozoven kavárenských řetězců, kterých za rok přibylo 58 procent a je jich 49 691. Jen Starbucks otevřel v Číně 785 nových kaváren. Nejrychleji se tam ale prosazují nové řetězce Luckin Coffee nebo Cotti Coffee, které v nejlidnatější zemi světa přidaly pět, respektive šest tisíc kaváren.
Po Číně je nejsvižněji rostoucím trhem v regionu Malajsie s expanzí kaváren o 28 procent, následují Filipíny s 15 procenty. Většina východoasijských trhů zaznamenala dvouciferné tempo.
Proč byste nikdy neměli pít kávu v letadle
Ve východní Asii působí celkem 645 místních kavárenských řetězců a 95 ze zámoří. Americký Starbucks si drží první místo s 13 524 kavárnami, ale místní hráči jako jihokorejský Mega Coffee nebo indonéský Tomoro Coffee stahují náskok a navyšují tržní podíl.
Boom kavárenského byznysu v oblasti zřejmě ještě nekončí. Podle průzkumu mezi předními řetězci ve východní Asii jich tři čtvrtiny hlásily nárůst prodejů za poslední rok a zhruba stejný podíl podnikatelů věří, že se situace příští rok ještě zlepší.
Pro porovnání, v Evropě je 42 800 kaváren patřících řetězcům a největší jsou Costa Coffee, Starbucks a McCafé. Meziroční nárůst zde činil jen kolem tří procent.